آزمون جملات ناتمام راتر

آزمون جملات ناتمام راتر

آزمون‎های جملات ناتمام ، به عنوان یکی از روش‎های فرافکن در ارزشیابی شخصیت مورد استفاده می‎باشد، و اول بار در سال ۱۹۳۰ به وسیله تندلر به کار برده شد. متخصصانی چون راد ، شور ، ویلر ، استاین ، راتر ، ساکس ، لوی و ویلرمن با پژوهش‎های خود، ارزش و کارآیی جملات ناتمام را در ارزشیابی تعارضات روانی، تخیلات، عواطف، بازخوردها و برداشت‎های آزمودنی نیازها، شکست‎ها و مکانیسم‎هایی که وی به کار می‎برد، تاکید کرده‎اند و آنها را وسیله مناسبی برای کسب اطلاعاتی که یافته‎های آزمون‎های دیگر را تکمیل می‎کند می‎دانند.

در این آزمون‎ها، اگر چه تفسیر پاسخ‎ها مبتنی بر تجربیات، آزمونگر است و روش نمره‎گذاری خاصی برای آزمون پیشنهاد شده با وجود این به هنگام تفسیر، صرف نظر از روش نمره‎گذاری معمولا به فراوانی پاسخ‎ها، زمان تکمیل جملات، جملات طولانی، تظاهرات رفتاری آزمودنی، پاک‎شدگی، عدم تکمیل بعضی از سرآغازها و نوع و ماهیت واژه‎های مورد استفاده و بار عاطفی آنها توجه می‎شود. به طور کلی بررسی کمی و کیفی جملات می‎تواند آزمونگر را در شناخت بسیاری از ویژگی‎های آزمودنی از جمله درجه سازگاری عمومی وی، سازگاری در خانواده، مدرسه و محل کار، پرخاشگری، تسلط‎گرایی، پیشرفت‎گرایی، مردم گریزی و گوشه‎گیری کمک کند و تابلویی از اضطراب، سوءظن، ترس ‎های واهی، احساس ناایمنی، احساس حقارت و خصومت را نیز در اختیار گذارد.

دانلود آزمون جملات ناتمام راتر

دانلود

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *