افزایش عزت نفس : روش مشاوره برای مشکل نقص در عزت نفس (ویژه متخصصین)

افزایش عزت نفس

۱.  روش افزایش عزت نفس : برای افزایش توان تشخیص و برون ریزی هیجانی مراجع در خصوص عزت نفس پایین خویش، با استفاده از تماس چشمی مستمر، گوش دادن فعال، احترام مثبت غیرمشروط و پذیرش صمیمانه، فعالانه در او سطحی از اعتماد به وجود آورید.

۲. روش افزایش عزت نفس: پیشینه عزت نفس ضعیف مراجع را از گذشته تا امروز مورد بررسی قرار دهید.

۳.  روش افزایش عزت نفس : مراجع را در توضیح عوامل عزت نفس پایین فعلی خود(مانند: طردشدگی اجتماعی یا چالش های تحصیلی) یاری کنید.

۴.  پیشینه خانوادگی و کودکی مراجع را برای فهم علل عزت نفس پایین او(مانند: سوءاستفاده، غفلت، رهاشدگی یا انتقادهای شدید) مورد بررسی قرار دهید.

۵.  روش افزایش عزت نفس : معنای حفظ الگوهای رفتاری منفی فعلی و پیامدهای آن را به مراجع بیاموزید.

۶.  مراجع را در تشخیص خودگویی های منفی و تحریف شده ای(مانند:”من اینجا کسی به حساب نمی آیم”، “او هرگز میل به بیرون آمدن با من را ندارد” یا “هرگز در تیم پذیرفته نمی شوم”) که موجب عزت نفس پایین، اضطراب یا رفتار تدافعی می شود، یاری کنید.

۷.  روش افزایش عزت نفس : با افکار و جملات خود تحقیری مراجع با ملایمت برخورد و چالش کنید.

۸.  مراجع را با الگوی گفتگوی جرأت مندانه آشنا کنید که مشکلات را با اصطلاحات رفتاری تعریف می کند، هم نیازها و هم حقوق افراد را به رسمیت می شناسد و راه حل های سودمند دو جانبه ای ارائه می دهد.

۹.  به مراجع تکلیف بدهید به تمرین تجاربی بپردازد که موجب افزایش عزت نفس می شود.

۱۰.  مراجع را در تشخیص و فهرست کردن پاسخ های رفتاری اجتنابی خاص خود که منجر به عزت نفس پایین می گردند، یاری کنید.

۱۱.  مراجع را در فهرست کردن ویژگی های مثبت و دستاوردهای خود جهت بازسازی خودانگاره مثبت خویش، یاری کنید.

۱۲.  از مراجع بخواهید هر روز حداقل یک جمله مثبت درباره خودش بسازد و در دفتر خاطرات روزانه اش ثبت کند. این تجربه را در جلسه مورد تفسیر و تحلیل قرار دهید.

۱۳.  رویدادهای مورد سوءاستفاده قرارگرفتن مراجع (برای مثال: عاطفی، فیزیکی و یا جنسی) و چگونگی تأثیر آن ها بر احساسات وی درباره خود و دیگران و نیازهای عاطفی را مورد بررسی و تفسیر قرار دهید.

۱۴.   وقتی مشاهده می شود مراجع از برقراری تماس چشمی خودداری می کند، او را به آرامی با این مسأله رو در رو کنید.

۱۵.  به مراجع تکلیف بدهید با هرکس که صحبت می کند، تماس چشمی برقرار کند.

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *