روشهای سنجش خانواده : دانلود فایل صوتی کارگاه آموزشی

روشهای سنجش خانواده

خانواده، اوّلین و کوچک ترین نهادى است که افراد در آن، ارتباط با دیگران را تجربه مى کنند و علاوه بر آغاز ارتباط با اعضاى دیگر خانواده، چگونگى ارتباط با دیگر افراد اجتماع را نیز فرا مى گیرند. همان گونه که در خانواده، بنیان هاى اساسى شخصیت انسان ها شکل مى گیرد، نوع تعامل آنان با دیگران در آینده هم در همین جا مشخص خواهد شد. این که انسان ها در آینده، شخصیتى متعادل و آرام داشته باشند یا شخصیتى ناآرام و پرخاشگر، با دیگر افراد جامعه ارتباط موفقى داشته باشند و یا ناموفق، همه و همه در محیط آغازین ارتباط (یعنى خانواده)، ظهور و بروز خواهد یافت. البته عوامل مهم دیگرى چون: وضعیت وراثت و محیط هاى طبیعى نیز در این شکلگیریِ نوع شخصیتى افراد دخیل هستند؛ امّا نقش خانواده در این میان، برجسته تر است.

درباره تعریف خانواده، مطالب زیادى بیان شده است و هر اندیشمندى در تعریف خانواده بر بعدى از ابعاد خانواده که از نگاه خودش مهم تر بوده، تأکید کرده است. شاید این تعریفى که ما بیان مى کنیم به نوعى در بردارنده همه آن تعریف ها باشد: «خانواده، از گروهى از آدم ها تشکیل مى شود که از راه خون، زناشویى و یا فرزند پذیرى با یکدیگر ارتباط مى یابند و طیّ یک دوره زمانى نامشخص با هم زندگى مى کنند».
ذکر این نکته لازم است که تصویر قالبیِ ما از خانواده، این است که این نهاد از یک شوهر و یک زن و فرزندان آنها تشکیل شده است؛ امّا این تصوّر، دقیق نیست؛ زیرا ساختار خانواده در طول تاریخ و در فرهنگ هاى مختلف، صورت هاى متفاوتى پذیرفته است.

دانلود فایل صوتی کارگاه آموزشی روشهای سنجش خانواده

فایل : mp3

زمان : دو ساعت

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گرد

روان راهنما

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *