پاورپوینت خلاقیت و نوآوری

پاورپوینت خلاقیت و نوآوری

واژه‌ «خلاقیت» ترجمه‌ی واژه‌ی Creativity است، و به صورت خلاصه همان فرآیند تولید ایده است. خلاقیت به معنای خلق کردن چیزی تازه و منحصر به فرد است؛ به گونه‌ای که موجب حل یک مسأله، مشکل یا نیاز علمی، صنعتی و یا اجتماعی شود. مفهوم نوآوری (Innovation) نیز مشابه مفهوم خلاقیت است، لیکن تفاوت اصلی خلاقیت و نوآوری این است که خلاقیت فقط به شکل‌گیری و به وجود آوردن یک ایده‌ جدید اشاره دارد، در حالی که نوآوری هنگامی شکل می‌گیرد که این ایده‌ی جدید مورد استفاده قرار گیرد. به بیان دیگر، می‌توان گفت که هر خلاقیتی منجر به نوآوری نمی‌شود. ایجاد نوآوری مستلزم استفاده از خلاقیت در دنیای واقعی است.

– خلاقیت به معنای توانایی ترکیب ایده ها در یک روش منحصر به فرد یا ایجاد پیوستگی بین ایده هاست. (رابینز، ۱۹۹۱)
– خلاقیت عبارت است از به کارگیری توانائیهای ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید. (رضائیان، ۱۳۷۳)
– نوآوری فرایند اخذ ایده خلاق و تبدیل آن به محصول، خدمات و روشهای جدید عملیات است. (رابینز، ۱۹۹۱)
– نوآوری عبارت است از عملی و کاربردی ساختن افکار و اندیشه های نو ناشی از خلاقیت، به عبارت دیگر، در خلاقیت اطلاعات به دست می آید و در نوآوری، آن اطلاعات به صورتهای گوناگون عرضه مـــــی شود. (رابینز، ۱۹۹۱) – تغییر ایجاد هرچیزی است که با گذشته تفاوت داشته باشد، اما نوآوری اتخاذ ایده هایی است که برای سازمان جدید است. بنابراین، تمام نوآوریها منعکس کننده یک تغییرند اما تمام تغییرها، نوآوری نیستند. (ریچارد، ال، داف، ۱۹۹۲)

دانلود پاورپوینت خلاقیت و نوآوری

تعداد اسلاید : ۱۴۸

 

دانلود

 

مطالب مرتبط

خلاقیت

پرسشنامه خلاقیت


صفحه اصلی دانلود کارگاه ، کتاب ، پرسشنامه ، ویدئوهای آموزشی ، پاورپوینت و نرم افزار


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *