پاورپوینت رشدشناختی در نوجوانی : دیدگاه پیاژه و پردازش اطلاعات

پاورپوینت رشدشناختی در نوجوانی

تحول روانی و رشد شناختی در چارچوب کنش متقابل جاندار و محیط صورت می گیرد و در این  تعامل جاندار در اثر برخورد با محرک دچار عدم تعادل شناختی میشود و بر سازگاری محرک را شناسایی کرده و مجدد به تعادل میرسد.

مدل های مخزن و سطوح پردازش به طور کلی , نظام پردازش اطلاعات نزد انسان را شامل می شوند, ولی نظریه ای خاص در مورد رشد شناختی کودک بر اساس نظام پردازشگری اطلاعات را ارائه نمی دهند. نظریه های تحولی مبنی بر نظام و اصول پردازشگری تعداد زیادی ندارند و اغلب به صورت تلفیقی یا ترکیبی از نظریه های مختلف می باشند برای مثال نظریه هایی که از ترکیب نظام پیاژه با نظام پردازشگری شکل گرفته اند, اغلب به عنوان پیاژه های جدید شناخته می شوند, این نظریه پردازان بسیاری از مفاهیم بنیادین نظریه ای چون فعال بودن ذاتی کواک , ناپیوستگی رشد, سازه نگری را قبول دارند ولی در نظرات خود نظام پردازشگری داده ها و به ویژه محدودیت در منابع درون ذهنی را نیز دخالت می دهند. ربی کیس و کورت فیشر از شناخته شده ترین آنها می باشند.

 

دانلود پاورپوینت رشدشناختی در نوجوانی

تعداد اسلاید : ۴۱

قیمت : ۲۵۰۰ تومان

پاورپوینت رشدشناختی در نوجوانی

پست مرتبط با پاورپوینت رشدشناختی در نوجوانی:  دانلود ۴۲ عدد پاورپوینت با موضوعات متنوع در قالب یک فایل

مقالات متنوع روانشناسی در روان راهنما

پیاژه ۴ مرحله تحول شناختی را فرض کرد که پیچیدگی فزاینده فکر کودکان را منعکس می‌کند:

۱. مرحله حسی – حرکتی (تولد تا ۲ سالگی)
۲. مرحله پیش عملیاتی ( ۲ تا ۷ سالگی)
۳. مرحله عملیات عینی ( ۷ تا ۱۱ سالگی)
۴. مرحله عملیات صوری (بالای ۱۱ سال – نوجوانی و بزرگسالی)

هر کودک از این مراحل با نظم مشابهی می‌گذرد و تحول کودک با بلوغ زیستی و تعامل با محیط تعیین می‌شود. هرچند هیچ مرحله‌ای نمی‌تواند از بین برود، اما تفاوت‌های فردی در میزان پیشرفت در مراحل وجود دارد و برخی افراد ممکن است هرگز به مراحل بعدی نرسند.
پیاژه ادعا نمی کرد که مرحله خاصی در سن خاصی به‌دست می‌آید – هرچند توصیفات مراحل گاهی شامل شاخص سنی است که درآن متوسط کودکان به آن مرحله دست می‌یابند.

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *