پرسشنامه شخصیتی ‏‏‏‏‏برن رویتر

پرسشنامه شخصیتی ‏‏‏‏‏برن رویتر : درحالیکه تعاریف بسیار مختلفی از شخصیت ارائه شده اند، اما اکثر آنها روی الگوی رفتارها و ویژگی هایی تمرکز دارند که به پیش بینی و تبیین رفتار شخص کمک می کنند.

تقریبا هرروزه ما شخصیتِ مردم اطراف خود را توصیف و ارزیابی می کنیم. شاید درمورد یکی از دوستان بگویید، “او چه شخصیت خوبی دارد.” شاید هم درمورد پسرِ غیرقابل کنترل خودتان بگویید، “شخصیتش به پدرش رفته است”.

درحالیکه ما زمان زیادی را صرف صحبت کردن درمورد شخصیت می کنیم، اما بسیاری از مردم دقیقا مطمئن نیستند که روانشناسی شخصیت دقیقا به چه چیزی می پردازد.

چه آنرا بفهمیم و چه نفهمیم، این تفکرات روزمره درمورد اینکه چرا و چطور مردم رفتارهای خود را انجام می دهند، مشابه با همان کاری است که روانشناسان شخصیت انجام می دهند.

درحالیکه ارزیابی های غیررسمی ما از شخصیت بیشتر بر روی افراد تمرکز دارند، روانشناسان شخصیت بیشتر از مفاهیم شخصیتی استفاده می کنند که می توانند برای همۀ افراد به کار برده شوند

پرسشنامه شخصیتی ‏‏‏‏‏برن رویتر

پرسشنامه شخصیتی ‏‏‏‏‏برن رویتر که جمعا از ۱۲۵ سوال تشکیل می شود به جوانان و بزرگسا لان اختصاص دارد. این پرسشنامه در آن واحد ۶جنبه شخصیت را اندازه می گیرد.بنابراین از نظر هزینه و زمان لازم برای اجرا مقرون به صرفه است . امتیاز دیگر آن این است که مقیاس ها از اعتبار بالایی برخور دارند و این امر امکان مقایسه ای افراد مختلف را فراهم می آورد.

استخراج نتایج بر اساس ۶ مقیاس انجام می گیرد که با علایم B1-N  ،B2-S   ،B3-I  ،B4-D  ،F1-C ، F2-S  مشخص شده اند

خرده مقیاسهای پرسشنامه شخصیتی ‏‏‏‏‏برن رویتر

B1-N

اندازه ((تمایل به عصبی بودن)).

B3-I

اندازه صفت ((با خود بودن )).

B2-S

اندازه ((درون گرایی –برون گرایی)).

B4-D

اندازه ((سلطه جویی –سلطه پذیری )).

F1-C

اندازه ((اعتماد به نفس )).

F2-S

اندازه ((اجتماعی بودن )).

تست شخصیت ‏‏‏‏‏برن رویتر با موفقیت روی دانش آموزان دبیرستانی ،دانشجویان و بزرگسالان اجرا شده است این پرسشنامه برای هر دو جنس مناسب است .

 این پرسشنامه به تنهایی قابل اجرا است .اطلاعات دیگری غیر از آنچه در صفحه اول پرسشنامه وجود دارد لازم نیست.برای آنکه روش اجرا به دقت خوانده شود لازم است که آزماینده آن را با صدای بلند بخواند و از آزمودنیها بخواهد که آنها نیز به همراه او به طور آرام و بی صدا تکرار کند.

دانلود پرسشنامه شخصیتی ‏‏‏‏‏برن رویتر

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید آزمون ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گرد

مطالب مرتبط با پرسشنامه شخصیتی ‏‏‏‏‏برن رویتر

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *