پرسشنامه کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله PedsQL

پرسشنامه کیفیت زندگی کودکان

سال های ابتدای کودکی مهم ترین سال های حیات است و تجربیات این سال ها زیر بنای زندگی آینده هر انسانی خواهد بود. لذا اگربه نیازها و حیطه های تکاملی کودکان در طی این دوران پاسخ مناسبی داده شود، آنها سالم تر بوده، از قدرت تفکر و تعقل بیشتری برخوردار می گردند و مهارتهای عاطفی و اجتماعی بهتری خواهند داشت. تکامل ابتدای کودکی شامل حیطه های مختلفی از قبیل شناختی، تکلمی، احساسی، اجتماعی، جسمی، روانی و معنوی می باشد که همگی قویا بر یادگیری ابتدایی و پایه ای فرد، موفقیت تحصیلی، خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روانی، مشارکت اقتصادی، نقش اجتماعی شهروندی و سلامت او تأثیر به سزایی خواهند داشت

اصطلاح کیفیت زندگی، برای ارزیابی نیک‌بود عمومی افراد و جوامع استفاده می‌شود. این اصطلاح در طیف وسیعی از زمینه‌ها، از جمله حوزه‌های توسعه بین‌الملل، بهداشت، و سیاست مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت زندگی نباید با مفهوم استاندارد زندگی که عمدتاً بر درآمد استوار است، اشتباه گرفته شود. در عوض، شاخص‌های استاندارد کیفیت زندگی نه‌تنها شامل ثروت و استخدام هستند، بلکه شامل محیط زیست، سلامت جسمی و روانی، تحصیلات، تفریح و اوقات فراغت و تعلق اجتماعی نیز می‌شوند (ویکیپدیا)

کیفیت زندگی مفهومی است که درک هر انسانی از آن کاملا منحصر به فرد و در برگیرنده ادراکات افراد درباره عملکردهای جسمی، عاطفی، اجتماعی و شناختی است.

مقیاس کیفیت زندگی کودکان دارای نسخه های مختلفی برای سنجش کیفیت زندگی کودکان سنین مختلف است. نسخه PedsQL TM پرسشنامه حاضر برای سنجش کیفیت زندگی کودکان ۸ تا ۱۲ ساله طراحی شده است و دارای ۲۳ سؤال است. گزینه های پرسشنامه در طیف لیکرت و از هرگز (نمره ۰) تا همیشه (نمره ۴) نمره گذاری میشود. در نهایت یک نمره کلی و چهار زیرمقیاس برای این پرسشنامه به دست میآید که عبارتاند از:

زیرمقیاس عملکرد جسمانی

زیرمقیاس عملکرد عاطفی

زیرمقیاس عملکرد اجتماعی

زیرمقیاس عملکرد تحصیلی.

همچنین دوزیرمقیاس کلی سلامت روانشناختی و سلامت جسمانی و یک نمره کل نیز برای این پرسشنامه قابل محاسبه است.

خرید و دانلود پرسشنامه کیفیت زندگی کودکان

برای دانلود این مطلب با سایت روانشناسی روان راهنما همراه باشید.

دانلود رایگان مقاله پژوهشی درباره اعتباریابی پرسش نامه کیفیت زندگی کودکان

دانلود فایلهای روانشناسی
با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


 

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *