چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟  با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ، شیوه های برنامه ریزی و جمع بندی بیش از هر زمان دیگری مورد سوال داوطلبان کنکور قرار می گیرد . این زمان  بخش بسیار مهمی برای  کنکوری‌ها است  و نمی توان آن را از برنامه آنها حذف کرد. اختصاص زمانی خاص به جمع بندی باعث خواهد شد تا مغز ، مطالبی را که قبلاً آموخته و برایش آشناست، در یک مدت زمان کوتاه تر بیشتر یاد بگیرد و بازدهی بیشتری در ارائه مطالب داشته باشد. به‌ د‌لیل این‌ که زمان کوتاهی تا کنکور باقی‌ ماند‌ه است، بسیاری درس خواندن را کنار گذاشته و در این دوران افت زیادی را تجربه می کنند. بنابر‌این کسانی که از این فرصت به درستی استفاد‌ه کنند نتیجه را به نفع خودشان تغییر خواهند داد.

مطالعه در دوران جمع بندی تفاوت اساسی با دوران قبل از جمع بندی دارد. قبل از این دوران مطالب جدید خوانده شده و تست های هر درس را به تفکیک کار  شده است. در صورتی که در روزهای پایانی مطالعه مطالب جدید توصیه نمی شود چرا که رفتن به سراغ مطالب جدید فرصت مرور

 و جمع بندی را از داوطلبان خواهد گرفت به این مثال توجه کنید: دو باغبان قرار است در یک زمان مشخصی میوه های باغ خود را چیده  و به بازار عرضه کنند  کامیونی در ساعت مشخص از جلوی باغ آنها عبور خواهد کرد تا میوه را برای حمل به بازار تحویل بگیرد، یکی از باغبان ها تا لحظه رسیدن کامیون مشغول چیدن میوه هاست تا میوه بیشتری به بازار برساند و پول بیشتری را بدست آورد اما باغبان دیگر پس از چیدن مقداری میوه، دست از کار می کشد و شروع به بسته بندی میوه ها می کند، درست است که باغبان اول توانسته است مقدار بیشتری میوه بچیند، امّا باغبانی که میوه کمتری چیده و میوه ها را بسته بندی کرده  موفق می شود میوه های خود را روانه بازار کند و آنهارا بفروشد، چون باغبان اول همه وقت خود را برای چیدن میوه ها صرف کرده بود، نتوانست آن ها را بسته بندی کند و برای فروش آماده کند.

شناسایی نقاط قوت و ضعف، مرور مطالب خوانده شده، رفع اشکال، توجه به آزمون های جامع و شبیه سازی کنکور، تنظیم وقت و مدیریت زمان از ویژگی های دوران جمع بندی کنکور است.

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

جمع بندی اصولی ، روش های خاص خودش را دارد که اگر رعایت شود می تواند تاثیر چشمگیری در موفقیت داوطلبان داشته باشد. در کنکور درس خواندن و دانش بالا تنها بخشی از کار بوده و بخشی دیگر مربوط به مهارت های آزمون دادن و… است. پیش از این شاید تست زنی به صورت زمان دار اهمیت چندانی نداشت ولی در این دوران بسیار اهمیت پیدا می کند.  زیرا دروسی که در طول سه سال مطالعه شده اند را باید تنها در مدت ۴ ساعت کنکور پاسخ داد، این مورد اهمیت سرعت عمل و مدیریت زمان را نشان می دهد. برای بالا بردن سرعت عمل در پاسخگویی به سوالات، باید مجموعه سوالات دروس مختلف را به صورت آزمونی کار کرد. زمان هر درس را مطابق کنکور در نظر گرفت و تمام سعی داوطلب این باشد در مدت زمان تعیین شده به سوالات پاسخ دهد. تکنیک زمان های نقصانی و تکنیک ضربدر و منها برای افزایش سرعت عمل بسیار مناسب است وبا اجرای این تکنیک ها می توان وقتی برای بازگشت روی سوالات سخت و وقتگیر ذخیره کرد.

بهترین منابع جمع بندی علاوه بر خلاصه های و نکات جمع آوی شده و تست های مارک دار استفاده از سوالات آزمون های سراسری داخل و خارج از کشور در سنوات قبل ، DVD های جمع بندی ، کتا ب ها و کلاس های جمع بندی ، مجموعه سوالات  عمومی رشته های غیر متناظر با گروه  درسی  است.

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

ترجیحاً در این دوران باید  سعی شود از خلاصه ها و کتاب هایی که قبلا خوانده  شده استفاده گردد، زیرا معمولا منابع مطالعاتی جدید باعث آشفتگی خواهد شد . مرور دروس، نه خیلی ریز و وسواسی و نه خیلی سرسری باشد.

دوره جمع بندی معمولا با اتمام امتحانات نیمسال دوم شروع  خواهد شد، هرچند ماه آخر را به عنوان دوره جمع بندی محسوب  می کنند اما بستگی به  برنامه هر داوطلب ممکن زمان شروع آن متفاوت باشد .بعضی ازدانش آموزان شاید به دلیل داشتن نگرانی ازوجود مشکلات درسی یا نقائص آموزشی  تمایل دارند قبل از ورود به دوره جمع بندی به این مشکلات توجه نمایند به همین دلیل این افراد می توانند  از یک تاحداکثر ده روز( دوره انتقالی)  به رفع  آنها اقدام نماید و سپس وارد دوره جمع بندی شود.افزایش زمانی دوره انتقالی باعث کاهش زمانی دوره جمع بندی و در نتیجه کاهش بازده جمع بندی خواهد شد.

با توجه به اینکه دانش آموزان امسال تا نهم خرداد ماه  درگیر امتحانات پایانی هستند به این عزیزان پیشنهاد می گردد در فاصله برگزاری هر امتحان طوری برنامه ریزی نمایند تا علاوه بر تشریحی خواندن مباحث ، به بحث تستی و جمع بندی آنها نیز توجه نمایند.

چگونه برای کنکور جمع بندی کنیم؟

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *