کتاب بعد از سلام چه می گویید ؟ نوشته اریک برن

کتاب بعد از سلام چه می گویید (What Do You Say After You Say Hello)، آخرین کتاب اریک برن، بنیانگذار تحلیل رفتار متقابل، می باشد که دو سال پس از مرگ وی منتشر گردید. این اثر در کنار کتاب بازیها (Games People Play) شناخته شده ترین آثار او محسوب می شوند که با استقبال عمومی بسیاری روبرو شده اند.

دکتر برن، در کتاب بعد از سلام چه می گویید به تحلیل تبادل اطلاعات میان انسان ها پرداخته، و بررسی آنرا با توجه به نحوه بیان سلام در آغاز یک رابطه مورد ارزیابی قرار داده است.

چنانچه در پشت جلد کتاب نیز عنوان می نماید: سلام گفتن، یعنی دیدن دیگری، یعنی شناختن او به عنوان یک پدیده، یعنی برای او واقع شدن و آماده بودن برای او تا به شما واقع شود.

سپس در ادامه وی با مطرح نمودن چهار سوال اساسی و یافتن پاسخی برای آنها، به بررسی و تحلیل کامل روابط متقابل پرداخته است.

چگونه سلام می گویید؟
چگونه به سلام جواب می دهید؟
پس از سلام چه می گویید؟
افراد به جای سلام گفتن چه می کنند؟
اریک برن، در بعد از سلام چه می گویید پس از جمع بندی کلی از مفاهیم و مباحث مطرح در تحلیل رفتار متقابل، مفهوم جدید دیگری با عنوان نمایشنامه (Scripts)، را معرفی نموده و به اهمیت نقش آن در زندگی هر فردی می پردازد.

وی در تعریف نمابشنامه بیان می نماید: طرح زندگی که در دوران کودکی ریخته شده، به وسیله والدین تقویت شده و با حوادث بعدی توجیه شده است و بالاترین نمود آن در انتخاب های است که شخص در زندگی به عمل می آورد.

دکتر برن معتقد است، افراد در دوران زندگی به گونه ای به تفسیر و تحلیل رویدادها می پردازند که طرح نمایشنامه آنها نه تنها دچار خدشه نشود، بلکه بیشتر مورد تایید قرار گیرد.

برخی افراد برای خود نمایشنامه برنده و برخی دیگر نمایشنامه بازنده را انتخاب می نمایند، و گروهی دیگر نمایشنامه یک فرد معمولی را. در واقع، تنها آگاهی یافتن از نمایشنامه زندگی است، که به هر فردی این توانایی را می دهد تا به اجبار در مسیر آن گام برندارد و شرایط را مطابق خواسته خود تغییر دهد.

کتاب بعد از سلام چه می گویید

What Do You Say After You Say Hello

اریک برن

ترجمه قراچه داغ

نشر البرز

 

مطالعه کتاب بعد از سلام چه می گویید

توجه : برای استفاده از این کتاب در صورت لود (بارگذاری) نشدن ، از VPN استفاده نمایید

راهنمای استفاده از کتابخانه روان راهنما

برای مطالعه این کتاب عضو شوید

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”1,2,3″ ihc_mb_template=”1″ ]

 

.

[/ihc-hide-content]

 

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

۳ پاسخ‌ها

  1. Roz گفت:

    چرا کلمات درست نیفتادن و اینکه لینک عضویت خرابه

  2. Roz گفت:

    سلام من نمیدونم چجوری باید عضو بشم لطفا کمک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *