کتاب خانواده درمانی ویلیام دوئرتی و سوزان مک دانیل

کتاب خانواده درمانی  دوئرتی و مک دانیل (دانلود خلاصه کتاب)

خانواده درمانی یک شیوه ی تفکر سیستمی و رابطه ای و مجموعهای از راهبردها جهت مداخله در مورد افراد، زوجها، خانواده ها و سایر سیستمهاست. خانواده درمانی معاصر بر اساس تعداد کسانی که در دفتر کار درمانگر حضور پیدا میکنند تعریف نمیشود و آنها میتوانند فقط با یک فرد هم کار کنند.

خانواده درمانی یک رویکرد رواندرمانی است که بر دگرگون ساختن تعاملات بین یک زوج در خانواده هسته ای یا گسترده، یا میان یک خانواده و سایر سیستمهای بین شخصی با هدفِ کاستن از مشکلاتی که ابتدا به وسیله ی یک عضو خانواده، خرده سیستمهای خانواده، خانواده به عنوان یک کل و یا سایر منابع ارجاع عرضه میشوند، تمرکز میکند.

بنیانگذاران افراطی و نسل اولی خانواده درمانی شامل تیم پالو آلتو، موری بوئن، سالوادور مینوچین و مبدعان خانواده درمانی راهبردی بودند. این متفکران بزرگ و ذهنهای درمانگر، شالودهای را پایهگذاری کردند که مدل خانواده درمانی بر آن استوار گردید. در این بخش جزئیاتی در مورد کار آنها ارائه میشود….

خانواده درمانگران به تدریج از سرسپردگی به یک مدل بنیانگذار واحد فاصله گرفتند. در همین زمان، افراد نوآور در حال تدوین مدلهای جدیدی بودند که در دو مسیر متفاوت سیر میکردند: یکی از آنها به یک رویکرد محدودتر مبتنی بر نظریه گرایش داشت که دنیای پزشکی را خوار میشمرد و دیگری به رویکردهای یکپارچه تری متمایل بود که از فعالیت مشارکتی با پزشکان استقبال میکرد….

دانلود خلاصه کتاب خانواده درمانی دوئرتی و مک دانیل

دانلود فایلهای روانشناسی

اگر از گوشی موبایل استفاده میکنید برای دانلود، انگشت خود را روی تصویر بالا چند لحظه نگه دارید و گزینه بارگیری پیوند را انتخاب کنید

پست مرتبط با کتاب خانواده درمانی : کارگاه مشاوره خانواده با رویکرد ارتباطی استراتژیک

مقالات متنوع روانشناسی را در روان راهنما بخوانید


صفحه اصلی دانلود کارگاه ، کتاب ، ویدئوهای آموزشی ، پاورپوینت و نرم افزار


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *