آزمون منبع کنترل نویکی و استریکلند

آزمون منبع کنترل نویکی و استریکلند

مفهوم منبع کنترل به شکلهای بسیاری در سراسر تاریخ بشری ظاهر شده است. تراژدی های یونان باستان، آکنده از پندارهای درماندگی بشر در برابر خدایان و یا سرنوشت بوده است. نمایشنامه های شکسپیر، هم نمایشگر سرنوشت مخرون از پیش تعیین شده و هم نمایانگر اراده ای آزاد است. فیلسوفان، با مفهوم منبع کنترل تحت عنوان جبرگرایی در برابر اراده آزاد، دست به گریبان بوده اند جامعه شناسان آن را به عنوان خود مختاری در برابر از خود بیگانگی و یا ناتوانی نام برده اند (بال، ۱۹۹۰ ،ترجمۀ مسدد ۱۳۷۳).

مفهوم منبع کنترل رسماً به عنوان ساختی روانی، برای اولین بار به وسیله جولیان راتر (۱۹۵۴) مطرح شد، و در مطالعات مربوط به انگیزش، به گونه ای فزاینده، اهمیتی نظری و عملی به دست آورده است. بنا به گفته راتر، مفهوم منبع کنترل «کشف مهم حرفه اوست ».

راتر برای اینکه تفاوتهای شخصیتی موجود در عقاید ما نسبت به منبع تقویت مان را تبیین کند، مفهوم منبع کنترل را معرفی کرد که شکلی از انتظار تعمیم یافته است.

پژوهش راتر نشان داده است که برخی افراد معتقدند تقویت کننده ها به رفتار خود آنها وابسته اند، در حالیکه برخی دیگر فکر می کنند تقویت کننده ها توسط نیروهای بیرونی کنترل می شود (شولتز و شولتز، ۱۹۹۸ ،ترجمه سید محمدی، ۱۳۷۸).

دانلود آزمون منبع کنترل نویکی و استریکلند

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه ی دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گردد.

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *