پرسشنامه انگیزش شغلی رایت

پرسشنامه انگیزش شغلی رایت

انگیزش شغلی چیست؟
حالتی درفرد که وی را به انجام رفتار و عملی خاص متمایل می سازد، انگیزش یا Motivation می گویند. انگیزه شغلی مجموعه ای از عامل های انرژی زا است که فرد را به شغلش متمایل می سازد.
انگیزه هر فرد از ویژگی های درونی اوست و می تواند بصورت مثبت یا منفی عمل کند. انگیزه اغلب می تواند بعنوان یک ابزار برای پیش بینی رفتار استفاده شود، که در بین افراد بسیار متفاوت می باشد و اغلب باتوجه به توانایی ها و عوامل محیطی بر رفتار و عملکرد فرد  تاثیر گذار می باشد.

مقیاس انگیزش شغلی رایت (۲۰۰۴) برای اولین بار توسط ارشدی (۱۳۶۸) در زبان فارسی ترجمه و برای اجرا تنظیم شده است. این مقیاس دارای ۶ ماده بوده که پاسخ های سه ماده اول روی یک مقیاس ۶ درجه – ای از ۱ بسیار مخالفم تا ۶ بسیار موافقم  و پاسخ های سه ماده آخر روی یک مقیاس پنج درجه ای از ۱ هرگز  تا ۵ همیشه مشخص می شوند.
اولین بار پچن، پلز و آلن ۱۹۶۵ ؛ به نقل از پچن، ۱۹۷۰ یک مقیاس کلی برای سنجش انگیزش شغلی تهیه و اعتباریابی نمودند این پرسشنامه یک مجموعه ۴ ماده ای است که در آن از افراد خواسته می شود تا خود را روی مقیاس های ۵ درجه ای در رابطه با جهت و شدت رفتار شغلی درجه بندی نمایند.

بالدوین ۱۹۹۰  ماده ای را جهت سنجش مداومت رفتار به این پرسشنامه ۴ ماده ای اضافه کرده و به سطح ۰/۶۸=α قابل پذیرش از پایانی درونی رسید. رایت ۲۰۰۴ ماده ششم را برای ارزیابی درجه مداومت رفتار کارکن به این پرسشنامه ۵ ماده ای اضافه کرد و به پایایی ۰/۷۱= α رسید.

پست مرتبط با پرسشنامه انگیزش شغلی رایت : پرسشنامه انگیزش شغلی اسیپو

دانلود پرسشنامه انگیزش شغلی رایت

دانلود فایلهای روانشناسی
با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


 

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *