پرسشنامه تجارب جنسی (ASEX) برای سنجش تمایلات جنسی و ارگاسم

پرسشنامه تجارب جنسی

اغلب انسان ها دارای تمایل جنسی هستند. اغلب انسان ها از لحاظ جنسی تحریک می شوند، میل جنسی دارند، مجذوب یک فرد می شوند و مایل هستند با خودشان یا فرد دیگری عمل جنسی انجام دهند. تمایل جنسی می تواند لذتبخش باشد و باعث خوشحالی و احساس تعلق مشترک شود.

عوامل مهم در تمایلات جنسی، از نظر روان شناسی، تمایلات جنسی هر شخص به سه عامل وابسته به هم مربوط است.

سه عامل مهم در تمایلات جنسی

این سه عامل عبارتند از جنسیت شخص، رفتاروگرایش جنسی شخص(sexual orientation) و هویت جنسی(identity sexual). این عوامل که در رشد و پیشرفت شخصیت تاثیر می گذارند. بررسی رابطه ی بین طلاق و ارتباط آن با مشکلات جنسی از مباحث مهم جامعه است.روابط جنسی شکل دهنده ی بخشی از ادراکات زوجین از همدیگر است و ادراکات جنسی در بین زوجین ارتباط مثبتی با رفتارهایی دارد که نگهدارنده و تداوم بخش ازدواج است. صمیمیت جنسی با صمیمیت عاطفی در ارتباط است. رابطه ی جنسی به منزله ی مینیاتور رابطه ی عمومی است. وجود جو دائمی خشونت و عصبانیت بین زوجین فرصت های شیرین و رمانتیک را سلب کرده، مجالی برای تحریک هوس جنسی و برقراری رابطه ی جنسی باقی نمی گذارد.در یک پژوهش که توسط منصوره و مژگان امیریان زاده انجام شده است،از صد و بیست زن مراجعه کننده به مرکز مشاوره و دادگاه خانواده ی شهر شیراز بررسی شدند. نتایج به دست آمده نشان داد: تمایل روابط جنسی بین (حدود ۶۸%) زنان وجود نداشته است.

پرسشنامه تجارب جنسی  یا  ASEX یک مقیاس کوتاه ۵ آیتمی است که عملکرد جنسی به ویژه تمابلات جنسی، برانگیختگی، توانایی رسیدن به ارگاسم و رضایت از ارگاسم در طول هفته آینده را ارزیابی می کند.  ASEX که  ابزاری برای ارزیابی بدکاری جنسی ناشی از اثرات جانبی مداخلات دارویی در بیمارانی با اختلال افسردگی یا اضطرابی می باشد ، به راحتی قابل اجراست.

دانلود پرسشنامه تجارب جنسی 

برای دانلود این مطلب با سایت روانشناسی روان راهنما همراه باشید.
با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


 

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *