پرسشنامه حل مسئله پارکر

پرسشنامه حل مسئله پارکر

یکی از فرایندهای شناختی اساسی انسان، حل مسأله است که به عنوان یک فرایند شناختی سطح بالا با دیگر فرایندهای شناختی نظیر یادگیری، تصمیم‌گیری و تجزیه و تحلیل تعامل دارد

حل مسئله یک مهارت است. در زندگی روزمره، در محیط کار و یا در خانواده مسائل و مسئله‌های متفاوتی وجود دارد. همه افراد روزانه با مسائل متفاوتی روبه‌رو هستند. اما موضوع مهم این است که هر فردی چگونه با مسائل مختلف زندگی‌اش برخورد می‌کند و چگونه آن‌ها را حل می‌کند.

«حل مسئله»، مهارتی کلیدی برای موفقیت در کسب‌وکار بوده که قابل یادگیری است. بسیاری از روابط بین فردی و روابط کسب‌وکاری به علت حل ضعیف مسئله موجود با شکست مواجه می‌شوند و دلیلش این است که بسیاری از مشکلات اغلب شناخته نمی‌شوند و اگر هم تشخیص داده شوند، به‌طور مناسبی برای حل آن زمان و انرژی صرف نمی‌شود.

برخی از مسائلی که در زندگی کاری به‌طور روزانه سر راه‌ افراد قرار می‌گیرند از بقیه‌ی مشکلات پیچیده‌تر و سخت‌تر بوده و حل آن‌ها نیازمند تفکر خلاقانه و عمیق است. آشنایی با مهارت حل مسئله می‌تواند به شما کمک کند که عکس‌العمل مناسبی داشته باشید و راه‌حل‌های خلاقانه‌ای برای مشکلات پیدا کنید و این را بدانید که راه‌حل واحدی برای حل همه‌ی مشکلات وجود ندارد، بلکه بسته به شرایط موجود و ماهیت مشکل، باید راه‌حل مناسب را بیابید.

مزیت این پرسشنامه به دیگر پرسشنامه هایی که این سازه را مورد بررسی قرار داده اند، مبنای نظری این پرسشنامه است که مبتنی بر تیپ های مطرح شده در نظریه یونگ در نظر گرفته شده که از جامعترین نظریه هایی است که در تبیین شخصیت افراد به کار رفته است.

پرسشنامه حل مسئله پارکر دارای ۲۰ عبارت میباشد که چهار مؤلفه حس کردن، شهود، احساس و تفکر را در مقیاس ۵ درجه ای لیکرت مورد ارزیابی قرار میدهد. هر زیر مقیاس دربرگیرنده ۵ سوال میباشد که حداقل نمره در هر زیرمقیاس ۵ و حداکثر نمره ۲۵ میباشد.

حس کردن: ۴، ۵، ۱۰، ۱۶، ۱۹

شهود: ۳، ۸، ۱۱، ۱۳، ۱۸

احساس: ۲، ۶، ۹، ۱۴، ۱۷

تفکر: ۱، ۷، ۱۲، ۱۵، ۲۰

دانلود پرسشنامه حل مسئله پارکر 

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *