کتاب ارزشیابی شخصیت دکتر اخوت

کتاب ارزشیابی شخصیت دکتر اخوت

سنجش دقیق و عینی پدیده ها و متغیرهایی که تفاوتهای فردی را مشخص می‌سازند میسر نیست نحوه ارائه تعریف عملی برای شخصیت، تعریفی که بتواند ما را در سنجش و ارزشیابی پدیده‌هایی که در بحث شخصیت مطرح هستند رهنمون باشد کاری بس دشوار می باشد گرچه در بخش شخصیت نیز همانند بیشتر مفاهیم روانی کمتر موفق به ارائه تعریف عملی هستیم با این وجود یک بررسی اجمالی می‌توانند تا حدودی ما را با آنچه واژه شخصیت را در مورد آن به کار میبریم آشنا سازند.

از واژه شخصیت در موارد گوناگون استفاده شده است.  یکی از موارد کاربرد آن هنگامی است که موضوع مهارت ها و کارایی های اجتماعی را مطرح کنیم.  در این صورت شخصیت یک فرد بر اساس کارایی و کفایت او ارزیابی می شود..

آلپورت از بررسی تعاریفی که برای شخصی ارائه شده است نتیجه می‌گیرد که تمامی تعاریف شخصیت را می توان به دو گروه بزرگ تقسیم کرد دسته اول تعاریف هستند که می توان واژه بیوسوشیال را برای آنها به کار برد..

فهرست مطالب کتاب :

شخصیت

مشاهده و انواع آن

مصاحبه

آزمونهای عینی ،  پرسشنامه ها

کاربرد مقیاس های هوشی در تشخیص و ارزشیابی شخصیت

روشهای فرافکن

 

مطالعه کتاب ارزشیابی شخصیت دکتر اخوت

توجه : برای استفاده از این کتاب در صورت لود (بارگذاری) نشدن ، از VPN استفاده نمایید

راهنمای استفاده از کتابخانه روان راهنما

برای مطالعه این کتاب عضو شوید

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”1,2,3″ ihc_mb_template=”1″ ]

روان راهنما

[/ihc-hide-content]

 

مطالب مرتبط

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. هلیا گفت:

    بی نهایت ممنون از شما. از مطالعه این کتاب بسیار استفاده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *