پیشگیری اولیه از اعتیاد با تمرکز بر مدرسه : دانلود رایگان کتاب

پیشگیری اولیه از اعتیاد با تمرکز بر مدرسه

فهرست مطالب کتاب پیشگیری اولیه از اعتیاد با تمرکز بر مدرسه :

فصل ۱: مشکلات روانی اجتماعی دانش آموزان در مدارس ۱۳
اهداف آموزشی ۱۴
مقدمه ۱۴
انواع مشکلات روانی اجتماعی در مدارس ۱۵
دوره نوجوانی: چالش ها و مشکلات ۱۶
نگاهی به وضعیت مصرف مواد در نوجوانان ۲۲
فصل ۲: مداخلات مبتنی بر مدرسه برای پیشگیری از مصرف مواد ۲۹
اهداف آموزشی ۳۰
نقش مدارس در پیشگیری از مصرف مواد ۳۰
برنامه ی جامع راهنمایی و مشاوره ی رشدی ۳۲
انواع مداخلات مدرسه محور ۳۷
اصول اساسی برنامه های پیشگیرانه مدرسه محور ۳۹
راهبردهای پیشگیری از مصرف مواد ۴۰
برنامه های پیشگیری نمونه مبتنی بر شواهد ۴۲

فصل ۳: عوامل خطر ساز و حفاظت کننده مصرف مواد در نوجوانان ۴۷
اهداف آموزشی ۴۸
دسته بندی عوامل خطرساز بر حسب حیطه های مختلف ۵۰
حیطه ی فرد / همسالان ۵۱
حیطه ی اجتماعی ۵۳
حیطه ی خانواده ۵۵
حیطه ی مدرسه ۵۷
عوامل حفاظت کننده ۵۹
عوامل تاب آوری ۶۰
فصل ۴ : سبب شناسی مصرف مواد در نوجوانان ۶۵
اهداف آموزشی ۶۶
۱. نظریه های شناختی ۶۷
نظری هی رفتار مستدل ۶۷
نظریه ی رفتار طرح ریزی شده ۶۸
۲. نظریه های یادگیری اجتماعی ۶۹
۳. نظریه های تعلق اجتماعی ۷۰
۴. مدل رشد اجتماعی ۷۲
۵. مدل بوم شناسی اجتماعی ۷۳
۶. نظریه ی تحقیر خود ۷۵
۷. مدل یادگیری اجتماعی چند مرحله ای ۷۵
۸. نظریه ی رفتار مشکل ساز ۷۶
۹. نظریه ی گروه همسالان ۷۷
۱۰ . نظریه ی مرحله ۷۸
۱۱ . مدل استرس اجتماعی ۷۸
مدل تلفیقی مصرف مواد ۸۰
عوامل مرتبط با مصرف مواد در نوجوانان: نتیجه پژوهش بر روی نوجوانان ایرانی

فصل ۵ : مدل های پیشگیری از مصرف مواد در نوجوانان ۹۱
اهداف آموزشی ۹۲
سیر تاریخی برنامه های پیشگیری از سوءمصرف مواد ۹۳
۱. رویکرد ارائه ی اطلاعات ۹۶
۲. رویکرد مبتنی بر کمبودهای فردی و تقویت ارزش ها ۹۷
۳. رویکرد مبتنی بر فعالیت های جانشین ۹۹
۴. رویکرد مبتنی بر همسالان ۹۹
۵. رویکردهای مبتنی بر نفوذ اجتماعی ۱۰۰
الف: رویکرد آموزش مقاومت در برابر فشارهای اجتماعی و آموزش هنجارها ۱۰۲
ب: رویکرد تقویت توانمندی )توانمندسازی روانی اجتماعی( ۱۰۳
برنامه ی آموزش مهارت های زندگی ۱۰۵
مؤلفه های اصلی برنامه ی آموزش مهارت های زندگی ۱۰۶
اثربخشی برنامه ی آموزش مهارت های زندگی ۱۰۸
برنامه ی توانمندسازی روانی – اجتماعی دانش آموزان در معرض خطر ۱۱۱
فصل ۶ : آموزش مهارت های زندگی ۱۱۳
اهداف آموزشی ۱۱۴
تاریخچه ی مهارت های زندگی ۱۱۴
تعریف مهارت های زندگی ۱۱۵
اهداف آموزش مهارت های زندگی ۱۱۵
دسته بندی مهارت های زندگی ۱۱۶

فصل ۷: ارتباط موثر ۱۱۹
اهداف آموزشی ۱۲۰
مفهوم ارتباط ۱۲۰
اهمیت ارتباط ۱۲۱
انواع ارتباط ۱۲۲
عناصر اصلی ارتباط بین فردی ۱۲۳
اصول ارتباط موثر ۱۲۳
مهارت های اساسی ارتباط ۱۲۳
موانع ارتباط ۱۲۶
فصل ۸: مهارت جرأت مندی ۱۲۷
اهداف آموزشی ۱۲۸
مقدمه ۱۲۸
مفهوم جرأتمندی و امتناع ۱۲۹
سبک های ارتباط ۱۳۰
عوامل موثر بر جرأت مندی ۱۳۱
عوامل کلامی و غیر کلامی موثر در رفتار جرأت مندانه ۱۳۴
انواع مهارت های جرأت مندی ۱۳۵
روش های مختلف نه گفتن ۱۳۶
چهار مؤلفه ی اصلی مهارت های امتناع ۱۳۷
توصیه هایی برای “نه” گفتن ۱۳۸
تکنیک های مقاومت در برابر فشار دیگران

فصل ۹ : تصمیم گیری ۱۴۱
اهداف آموزشی ۱۴۲
مهارت های لازم برای تصمیم گیری موثر ۱۴۳
عوامل شخصی موثر در تصمیم گیری ۱۴۴
روش های معمول در تصمیم گیری ۱۴۵
مراحل تصمیم گیری منطقی ۱۴۶
فصل ۱۰ : مقابله با استرس ۱۵۱
اهداف آموزشی ۱۵۲
تعریف استرس ۱۵۳
عوامل استرس زا ۱۵۴
عوامل تأثیر گذار بر استرس ۱۵۵
مقابله با استرس ۱۵۶
دو راهبرد مقابله ای عمومی ۱۵۷
راهبردهای مقابله با استرس ۱۵۸
روش های مدیریت استرس ۱۶۲
توصیه های کوچک برای مقابله سازگارانه با استرس ۱۶۴

دانلود کتاب پیشگیری اولیه از اعتیاد با تمرکز بر مدرسه

دانلود فایلهای روانشناسی

پست مرتبط با پیشگیری اولیه از اعتیاد با تمرکز بر مدرسه : روش صحبت با نوجوانان درباره پیشگیری از مصرف مواد

پیشگیری اولیه از اعتیاد با تمرکز بر مدرسه

 مقالات متنوع روانشناسی در روان راهنما

bookh این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *