تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده (تیپ شخصیتی ENTJ)

تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده (تیپ شخصیتی ENTJ) را در روان راهنما مطالعه کنید

کارکردها : برونگرا – شهودی – فکری – داوری کننده
عنوان : فرمانده
توصیف : همه چیز عالی است، سر رشته امور در دست من است.
دسته بندی : منطق گرایان، مفهوم پردازان، دانش طلبان

تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده (تیپ شخصیتی ENTJ)

ویژگیهای شخصیتی تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

ENTJها رهبرانی بزرگ و تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان بسیار خوبی هستند. آنها به راحتی در همه چیز امکانات مثبت می بینند و از اینکه دیگران را راهنمایی کنند تا آنها به پنداره های خود صورت واقعیت بخشند، خوشحال می شوند. این اشخاص متفکرانی بسیار قدرتمند بوده و در کار برنامه ریزی از توانمندی فراوانی برخوردارند.
ENTJها در ارائه ایده های خود بسیار قدرتمند عمل می کنند و توانایی زیادی در توسعه و پیاده سازی سیستمهای جامع برای حل مشکلات سازمانی دارند. آنها از برنامه ریزی بلند مدت و هدف گذاری لذت می برند.
از آنجا که ENTJها به شدت منطقی و تحلیلگرا هستند، در انجام هر کاری که به استدلال و منطق نیاز دارد، موفقند. آنان بیش از هر چیز برای حقیقت ارزش قائل بوده و تنها با استدلال منطقی متقاعد می شوند. آنها به سرعت روشها و سیاستهای غیرمنطقی و ناکارآمد را تشخیص می دهند، به سادگی نقاط ضعف و اشکالات موجود در موقعیتهای مختلف را پیدا کرده و راه اصلاح آن را می یابند. تلاش آنان بر این است که به جای قبول سیستمها به شکلی که هستند، آنها را اصلاح کنند.
افرادی آینده نگرند که به شدت خواهان رسیدن به موفقیت بوده و تمایل زیادی دارند که در هر کاری موفق شوند. ENTJها از حل مسائل پیچیده لذت می برند و می خواهند در انجام هر کاری به سطح مهارت و استادی برسند. این اشخاص پیوسته بر آنند که بر دانش خود بیفزایند و لذا همواره به دنبال کسب دانش، توانمندی و مهارتهای لازم در سطح بالا هستند. همچنین از بسط دانش خود و انتقال آن به دیگران لذت می برند. در کار برنامه ریزی از سیاستی منظم استفاده می کنند و می خواهند درباره موضوعات جدید بررسی و تحقیق نمایند. آنها به نتایج آتی اعمالشان بیش از شرایط موجود امور توجه دارند.
ENTJها اشخاصی متفکر، فعال، پر انرژی، مطمئن و با صلاحیت هستند. آنها طبیعتا به جاهایی می روند که بتوانند در آن مسؤولیت داشته باشند و با استفاده از منابع به اهداف بلند مدت خود برسند. آنها اشخاصی با علم و اطلاع و آگاه هستند و دوست دارند در بحثهای روشنفکرانه شرکت کنند. ENTJها از اشخاصی که آنها را به مبارزه می طلبند استقبال می کنند و برای کسانی که این کار را نمی کنند، احترامی قائل نیستند.

نقاط ضعف شخصیتی تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

این تیپ شخصیتی از آن جهت که می خواهد به سرعت به دنبال چالش های بزرگ تر برود، گاه با عجله تصمیم گیری می کند. اگر آنها گهگاه از سرعت خود بکاهند فرصتی پیدا می کنند که تمامی اطلاعات مربوطه را به دست آورند و به جنبه های عملی کاری که می کنند توجه نمایند.
از آنجا که ENTJها با زندگی برخورد منطقی دارند، می توانند سخت گیر، رک و ناشکیبا باشند و احساسات دیگران را به راحتی قبول نکنند. این تیپ شخصیتی ممکن است بسیار مشاجره کننده و اهل بحث باشد، از این رو نزدیک شدن به آنها دشوار است. آنها معمولاً متوجه مفاهیم توصیه های دیگران نمی شوند. این اشخاص به جای آن که خود بخود حالت انتقادی بگیرند، باید به صحبت اطرافیان خود گوش بدهند و از اینکه آنها اظهار نظر می کنند، از آنها تشکر و قدردانی به عمل آورند. ENTJها نیازمند کوششی آگاهانه هستند تا قبل از اینکه خواسته ها ونظرات خود را فوراً اجرا کنند به نقطه نظرهای دیگران گوش فرا دهند.
تیپ شخصیتی ENTJها فرصت چندانی برای تحمل احساسات خود و دیگران را ندارد. وقتی به احساسات خود بها نمی دهند، ممکن است به لحاظ احساسی واکنشهای بی تناسب نشان دهند. بخصوص اگر ببیند که کسی صلاحیت آنها را زیر سوال می برد، به لحاظ احساسی آزرده خاطر می شوند. ممکن است در این زمان به موقعیتهای به ظاهر بی اهمیت واکنشهای تند و جدی نشان دهند. اگر ENTJها بیشتر به احساسات خود دقیق شوند، می توانند موفق تر ظاهر گردند چه بسا این تیپ شخصیتی از آن چه در واقع نشان می دهد کاستی های بیشتری داشته باشد. این اشخاص اگر از دیگران کمکهای منطقی بگیرند موفق ترند.

روابط با دیگران تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

صادق، صریح و رک هستند. آنها تعهداتی دارند و صریحا از این تعهدات حرف می زنند.
اشخاصی را که به آنها علاقه مندند تشویق می کنند که به شکلی که در نظر آنها از همه مناسب تر است فعالیت کنند.
با شور و اشتیاق زندگی می کنند.
خوش خلق و خوی و در مواقعی جدی هستند.
از روابط به عنوان فرصت مناسبی برای یادگیری استفاده می کنند.
به حیثیت و موقعیت بها می دهند. بعضی از آنها دوست دارند شریک زندگی ای داشته باشند که آنها را در رسیدن به هدفهای زندگی شان یاری دهد.
به همسری احتیاج دارند که خود مختار بوده و از عزت نفس خوبی برخوردار باشد.
وقتی کاری مطابق میل آنها انجام نمی شود، صبر و شکیبایی خود را از دست می دهند.
می توانند مرعوب کننده، صریح و مستقیم باشند.
می توانند جنبه های ملایم خود را پنهان کنند تا خشن و زبر به نظر برسند.
در شرایط استرس و فشار با خود و با دیگران رفتاری پرخاش کننده دارند.

در محل کار تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

دوست دارند مسؤول باشند، اغلب مشاغل سرپرستی، مدیریت و رهبری را بر عهده دارند. آنها مایل هستند که مسؤول بهره برداری از توانایی های ویژه خود باشند.
ENTJها برای رهبری و بنیان نهادن سازمانها بسیار مناسب بوده و رهبرانی موفق هستند.
موانع را به عنوان چالش در نظر می گیرند. آنها این توانایی را دارند که مشکلات سازمان را آشکارا شناسایی کرده و راه حل هایی ابتکاری برای کوتاه مدت یا بلند مدت، بسته به نیاز سازمان ارائه کنند.
برای رسیدن به اهدافشان به روشهای استراتژیک توجه می کنند.
حقایق و استراتژیها را از قبل سازماندهی می کنند و دوست دارند که کارهایشان زودتر از زمان مقرر تمام شود.
عدم کارایی را دوست ندارند، از نداشتن قاطعیت و صلاحیت بیزارند.
رقابت جو هستند. اغلب معتاد به کار می باشند.
دوست دارند با اشخاص قوی، مستقل و نتیجه گرا کار کنند.
بدون وجود دلیل منطقی تسلیم نمی شوند.
دوست دارند عهده دار امور و تصمیم گیرنده باشند. مایل نیستند از دیگران دستورالعمل و راهنمایی بگیرند، مگر آن که آن شخص از دانش و صلاحیت بیشتری برخوردار باشد.
برای مسائل راه حلهای منطقی ارائه می دهند. دوست دارند با دستورالعملها و راهنماییهای روشن و واضح کار کنند.

نقاط قوت کاری تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

توانایی حل خلاق مسائل
توانایی مدیریتی سطح بالا
درک مسائل پیچیده
توانایی دیدن همه امکانات و احتمالات موجود
میل و انگیزه زیاد برای موفق شدن
اخلاق کاری قوی و تعریف معیارهای سطح بالا
توانایی ایجاد سیستمها و الگوها برای رسیدن به اهداف
شجاعت شروع کار و حرکت به سوی هدف
تصمیم گیری منطقی
راحت بودن با تکنولوژی

نقاط ضعف کاری تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

تصمیم گیری عجولانه
عدم علاقه به جزئیات
نداشتن رفتار سیاستمدارانه و دیپلماسی لازم
توجه افراطی به کار و عدم توجه کافی به روابط خانوادگی
عدم علاقه به بررسی تصمیمات گرفته شده
عدم توجه کافی به قدردانی از همکاران و کارکنان
ناشکیبایی با افرادی که به سرعت آنها، درک و کار نمی کنند

رضایت شغلی

برای یک ENTJ رضایت شغلی یعنی:

امکان رهبری و ریاست داشته باشد و کنترل امور به دست وی باشد، سیستمهای عملیاتی یک سازمان را سازماندهی کند تا به اهداف خود برسد.
بتواند برنامه ریزی استراتژیک بلند مدت داشته باشد و روشهایی ابتکاری و منطقی برای حل انواع مسائل ارائه دهد.
محیط کار به خوبی سازمان یافته باشد، جایی که او و دیگران در یک محدوده معین با خطوط راهنمای مشخص کار کنند.
کار به نوعی باشد که باعث کنجکاوی وی شود و به او امکان دهد با مسائل پیچیده و اغلب دشوار کار کند.
فرصت کار با اشخاص هوشمند، خلاق و هدفمند و لایق و توانمند وجود داشته باشد.
بتواند در محدوده سازمان رشد کرده و بر صلاحیتهای خود بیفزاید.
کار جالب و چالش برانگیز باشد و حالت رقابت آمیز داشته باشد، جایی که دیگران موفقیتهای او را ببینند.
امکان هدف گذاری برایش وجود داشته باشد و شرایطی فراهم آورد که او و دیگران به هدف اصلی سازمان فکر کنند.
این امکان را داشته باشد که دیگران را اداره و مدیریت کند، از معیارهای منطقی استفاده کرده و از توانمندیهای دیگران بهره گیرد.

مشاغل مناسب تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

مشاغل گروه تجارت و بازرگانی 

ENTJها از دنیای تجارت و بازرگانی استقبال می کنند و از آن لذت می برند. دوست دارند در موقعیت اختیار و اقتدار، کنترل و رهبری باشند، به عنوان نمونه مدیران واحدهای تجاری. می توانند از اندیشه های بلند مدت خود برای تدوین برنامه و تهیه نقشه برای رسیدن به هدفهای خود استفاده نمایند. ENTJها از سبک مدیریت مستقیم و صریح استقبال می کنند، می توانند تصمیمات شدید و با این حال منصفانه بگیرند. دوست دارند با اشخاص مستقل و نتیجه گرا کار کنند، کسانی که نیاز چندانی به سرپرستی مستقیم نداشته باشند. ENTJها اغلب به رده های بالای مدیریت شرکت و مؤسسه ای که در آن کار می کنند می رسند. آنان برای رسیدن به این مهم، از توانایی خود برای تأثیر گذاری بر اشخاص و شبکه سازی استفاده می کنند.

مدیر ارشد
مدیر داخلی
مدیر فروش
مدیر بازاریابی
مشاور مدیریت
مدیر پروژه
مدیر برنامه
مدیر تبلیغات
مدیر دانشگاه و دانشکده
مدیر رستوران
مدیر هتل
مدیر خرده فروشی
کارگردان تئاتر

مشاغل گروه مالی 

ENTJها اغلب در حوزه های مالی موفق اند. از کسب درآمد لذت می برند و کار کردن با پول دیگران را دوست دارند. آنان از رقابت لذت برده و می توانند به راحتی و به سرعت تغییر کنند. ENTJها می توانند به راحتی روند بازار را پیش بینی کرده و از فرصتهای مناسبی که به دست می آبد حداکثر بهره برداری را بکنند.

مدیر مالی
اقتصاددان
واسطه اوراق بهادار، بورس و سهام
تحلیلگر اقتصادی
سرمایه گذار

مشاغل گروه مشاوره و آموزش 

ENTJها از تنوع واستقلال موجود در مشاغل مشاوره لذت می برند. این زمینه در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و این به ENTJها فرصت مناسبی داده تا روحیه کارفرمایی خود را سیراب نمایند، با انواع مردم در انواع مشاغل کار کنند و به تناسب کاری که می کنند حقوق و دستمزد بگیرند. ENTJها اغلب در رشته های مشاور بازرگانی و مشاور مدیریت عالی ظاهر می شوند و می توانند آموزش دهندگانی عالی و بی کم و کاست باشند. معمولا محیطی چالش برانگیز با طرحهای خلاق و جلسات پویا فراهم می کنند. آنان تقریبا همیشه علاقه مند به پروژه های جدید هستند و از آموزش به اشخاص مشتاق و بلند پرواز لذت می برند تا بر میزان صلاحیت و شایستگی آنها بیفزایند.

مشاور تجاری
مشاور مدیریت
مشاور تحصیلی
مشاور شغلی
مشاور امور سیاسی
معاون حقوقی
استاد دانشگاه

مشاغل گروه حرفه ای 

این مشاغل، شأن اجتماعی و سطح نفوذی را که ENTJها برای رسیدن به آن تلاش می کنند، فراهم می آورد. ENTJها اغلب در زمینه های حقوقی موفق هستند. چالشهای روان شناسی و روانپزشکی خوشایند بسیاری از ENTJهاست. آنها از اینکه دانش خود را در دنیای پیرامون خود به کار ببرند لذت می برند.

وکیل
قاضی
روانشناس
روانپزشک
مهندس شیمی
مهندس پزشکی
کارشناس امور سیاسی
مهندس محیط زیست
پاتولوژیست
خلبان

مشاغل گروه تکنولوژی 

بسیاری از ENTJها به حرفه های مرتبط با کامپیوتر علاقه مندند. افزایش استفاده از اینترنت بر ابعاد این مشاغل افزوده است. ENTJها ذهن به شدت منطقی دارند و می توانند به راحتی تصاویر جامع و کلی را درک کرده و اطلاعات پیچیده را درک و پردازش کنند.

مدیر پروژه
کارشناس و مدیر شبکه
کارشناس و مدیر بانکهای اطلاعاتی
تحلیلگر سیستمها

اوقات فراغت تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

ENTJها برای هر کاری دنبال برنامه بهتری می گردند. مانند سایر شئونات زندگی، تفریح و فراغت هم باید هدفی را جستجو کند. دوست دارند در برنامه هایی شرکت کنند که با اشخاص در تبادل سودمند قرار بگیرند. بعضی از آنها ترجیح می دهند کار را با تفریح ادغام کنند. مثلا با مشتریان خود فوتبال بازی می کنند.

پیشنهادات

از تحت فشار گذاشتن دیگران، به اندازه ای که خودتان را تحت فشار می گذارید، خودداری ورزید. بیاموزید که به قدر کافی خوب است یعنی چه. بگذارید بعضی اوقات کارها به شکلی که هستند باقی بمانند.
همه روزه فرصتی را به تفریح و استراحت اختصاص بدهید. از تکنیکهای مراقبه یا کاستن از استرس استفاده کنید.
سعی کنید نیازهای عزیزانتان را پیش بینی کنید. از دیگران سوال کنید که برایشان چه می توانید انجام بدهید.
وقتی به خانه بر می گردید نیازتان به کنترل دیگران را کنار در بگذارید و وارد منزل شوید.
انتقاد را به حساب اینکه دیگران می خواهند شما را کنترل کنند نگذارید.
اگر کسی شما را به مبارزه می طلبد، قبل از اینکه واکنشی نشان دهید، ببنید چه منظوری دارد.
متوجه تاثیر خود روی دیگران باشید. بیش از اندازه مطمئن ظاهر نشوید، پر خاشگری بیش از اندازه نداشته باشید.
به توصیه های از روی عقل سلیم، توجه داشته باشید. وقت بگذارید و اطلاعات تازه بدست آورید. قبل از تصمیم گیری به جنبه های مختلف توجه کنید.
از لحظه اکنون لذت ببرید.
توجه داشته باشید که هر کس استعدادی دارد. به استعدادهای دیگران به اندازه کافی توجه کنید.
بیاموزید که گهگاه مصالحه کنید و از در سازش بر آیید. مذاکره کنید تا همه به بخشی از خواسته های خود برسند.
به نقاط قوت خود یعنی اطلاعات وسیع، سازمان یافته، کار آمد، عینی، قاطع، مطمئن، نوآور و دارای مهارتهای رهبری و برنامه ریزی توجه داشته باشید.
رمز موفقیت یک ENTJ آرام بودن، توجه به جزئیات، توجه به خواسته ها و نیازهای دیگران است.


مطلب مرتبط  : کدام تیپ با کدام تیپ ازدواج کند بهتر است؟ 


افراد مشهور و شناخته شده که تیپ شخصیتی ENTJ دارند.

سیاستمداران تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

حوزه سیاست یک عرصه طبیعی برای جاه‎طلبی افراد ENTJ است، گرچه میل کمتر آن‎ها به سازش می‎تواند یک مانع بر سر راه آن‎ها باشد.

از جمله سیاستمداران دارای این تیپ شخصیتی می‎توانیم اسامی زیر را نام ببریم:

فرانکلین دی روزولت: رئیس جمهور آمریکا
ریچارد ام. نیکسون: رئیس جمهور آمریکا
الکساندر همیلتون: بنیان‎گذار آمریکا
وینستون چرچیل: نخست وزیر انگلستان
مارگارت تاچر: نخست وزیر انگلستان
الیزابت اول: ملکه انگلستان
ژولیوس سزار: ژنرال و امپراتور روم
ناپلئون بناپارت: ژنرال، امپراتور، پادشاه ایتالیایی – فرانسوی
آنگلا مرکل: صدراعظم آلمان
مصطفی کمال آتاتورک: رئیس جمهور ترکیه
نوت گینگریچ: سخنگوی مجلس نمایندگان
نانسی پلوسی: سخنگوی مجلس نمایندگان
کارل روو: استراتژیست سیاسی آمریکا
رام امانوئل: رئیس کارمندان کاخ سفید آمریکا و شهردار شیکاگو
آنگ سان سو چی: فعال دموکراسی برمه‎ای
هرمان گورینگ: رهبر سیاسی و ارتشی آرمان
هانیبال بارکا: ژنرال کارتاژی
راش لیمبو: فعال آمریکایی و مجری رادیو

کسب و کار

افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ همچنین می‎توانند کارآفرینان بسیار کارآمدی باشند. از جمله آن‎ها می‎توانیم به شخصیت‎های زیر اشاره کنیم:

بیل گیتس: کارآفرین و بشر دوست آمریکایی
وارت بافت: سرمایه‎گذار آمریکایی
استیو جابز: کارآفرین آمریکایی
جک ولش، مدیر ارشد اجرایی سابق جنرال الکتریک

بازیگران و اجراکنندگان تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

بازیگران دارای تیپ ENTJ برای پیشرفت در حرفه خود سخت تلاش می‎کنند و هرگز یک فرصت را از دست نمی‎دهند. از جمله بازیگران معروف می‎توانیم به اسامی زیر اشاره کنیم:

جورج کلونی: بازیگر مرد آمریکایی
آرنولد شوارتزنگر: بازیگر و سیاستمدار اتریشی
هریسون فورد: بازیگر مرد آمریکایی
جیم کری: بازیگر و کمدین مرد آمریکایی
شارلیز ترون: بازیگر زن آفریقای جنوبی
رابرت داونی جونیور: بازیگر و کشتی‎گیر آمریکایی
مت دیمون: بازیگر مرد آمریکایی
پاتریک استوارت: بازیگر مرد انگلیسی
جی لنو: کمدین و میزبان برنامه‎های گفتگو محور آمریکایی
جیمی فاکس: کمدین و بازیگر مرد آمریکایی
استیو مارتین: کمدین، نویسنده و بازیگر مرد آمریکایی
کاترین هپبورن: بازیگر زن آمریکایی
دیوید لترمن: کمدین و میزبان برنامه‎های گفتگو محور آمریکایی
کوئنتین تارانتینو: کارگردان آمریکایی
استیو بوشمی: بازیگر مرد آمریکایی
سلما هایک: بازیگر آمریکایی – مکزیکی
پیتر سلرز: بازیگر مرد آمریکایی
پن جیلت: شعبده‎باز و بازیگر آمریکایی
ویلیام اچ میسی: بازیگر مرد آمریکایی
کندیس برگن: بازیگر زن آمریکایی
ریچارد دین اندرسون: بازیگر مرد آمریکایی

دانشمندان تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ ذاتا دانشمند نیستند، آن‎‌ها بیشتر از این که متفکر باشند، اهل عمل هستند. برخی از آن‎ها با این حال در این زمینه به موفقیت‎هایی دست پیدا می‎کنند. از جمله آن‎ها می‎توانیم اشخاص زیر را نام ببریم:

کارل سیگن: ستاره‎شناس آمریکایی
ورنر فون براون: مهندس آلمانی
موری راتبارد: اقتصاددان آمریکایی
ادوار تلر: فیزیکدان مجارستانی

ورزشکاران تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ ژنرال‎های خوبی در زمین بازی هستند، به ویژه در نقش‎های مربیگری یا کوارتربک عالی ظاهر می‎شوند. از جمله آن‎ها می‎توانیم افراد زیر را اسم ببریم:

وینس لومباردی: مربی آمریکایی فوتبال
استیو یانگ: کوارتربک آمریکایی
Greg Maddux: بازیگر آمریکایی بیسبال
Boomer Esiason: کوارتربک آمریکایی
رایان ساندبرگ: بازیگر آمریکایی بیسبال
پائو گاسول: بازیکن اسپانیایی بسکتبال
گری کاسپاروف: استاد بزرگ روسی شطرنج

نویسندگان تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

نویسندگان دارای تیپ شخصیتی ENTJ روی نوشتن کتاب‎های مثبت و الهام‎بخش تمرکز دارند. از جمله آن‎ها می‎توانیم اشخاص زیر را نام ببریم:

شریل سندبرگ: نویسنده و مدیر ارشد عملیاتی آمریکایی
رابرت جیمز والر: نویسنده آمریکایی

موسیقیدانان تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

موسیقیدانان دارای تیپ ENTJ بدون توجه به هر موسیقی که تولید می‎کنند همیشه هدفشان تولید بهترین‎ها است.

از بین آن‎ها می‎توانیم به اشخاص زیر اشاره کنیم:

ادل: خواننده انگلیسی
جن سیمونز: ستاره راک آمریکایی
Ice-T: رپر و بازیگر آمریکایی
دیوید گفن: تهیه‎کننده فیلم و موسیقی آمریکایی
استیو وای: گیتاریست آمریکایی

شخصیت‎های خیالی تیپ برونگرا شهودی فکری داوری کننده

در ادامه تعدادی از شخصیت‎‌های سینمایی، تلویزیونی و داستانی را معرفی می‎کنیم که تیپ شخصیتی ENTJ را دارند.

شاه کلادیوس از نمایشنامه هملت
سرجان فالستاف: نام شخصیتی در سه نمایشنامه از شکسپیر
لکس لوتر: بزرگترین دشمن سوپرمن
تام ریدل که به اسم لرد ولدمورت شناخته می‎شود، شخصیت کتاب‎ها و فیلم‎های هری پاتر
فرمانده فوریوسا در فیلم مکس دیوانه: جاده خشم
تایوین لنیستر در سریال تلویزیونی بازی تاج و تخت
کلیر و فراکس آندروود در سریال خانه پوشالی
شاهزاده لیا اورگانا در فیلم جنگ ستارگان
ماری کرالی در سریال دانتون ابی
ایرین ادلر، شخصیت زن داستان‎های شرلوک هولمز
ریموند ردینگتون در سریال فهرست سیاه

دانلود رایگان پرسشنامه سنجش تیپ های شخصیتی مایرز بریگز

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

یک پاسخ

  1. Fateme گفت:

    توصیف هاتون خیلی دقیق و درست بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *