کتاب رازهای خوشبختی از امیرحسین فروتن

کتاب رازهای خوشبختی  :

توجه به سلامت جسم
پایبندی به چاچوب اعتقادی و معنوی
هنجار پذیری
احترام به حقوق دیگران
واقع بینی
مسئولیت پذیری
و…

تعریف خوشبختی تا حدودی دشوار است. مردم در طول زندگی خود بارها از این کلمه در شکل‌های مختلف استفاده می‌کنند: لذت، رضایت از زندگی، حس و حال خوب، رضایت، رفاه ذهنی و غیره.

اما این‌ها هیچکدام یک تعریف درست و دقیق از خوشبختی به ما نمی‌دهد! تعریف خوشبختی، کلماتی است که خودتان معمولا روزانه برای بیان احساس خوشبختی از آن‌ها استفاده می‌کنید. ما در زندگی حداقل به چهار شکل مختلف خوشبختی را بیان می‌کنیم:

  1. تصمیم‌گیری پیش از انتخاب: به عنوان مثال، شما ممکن است قبل از انتخاب میان دو چیز از خود بپرسید: “کدامیک من را خوشحال‌تر می‌کند؟” بنابراین خوشبختی اغلب به عنوان یک مقیاس اندازه‌گیری برای تصمیم‌های مهم استفاده می‌شود.
  2. ارزیابی وضعیت فعلی یک شخص: این می‌تواند توسط خود شخص یا شخص دیگری انجام گیرد. ممکن است با دیدن دوستانتان و دانستن شرایط فعلی آنان درمورد اینکه تا چه اندازه خوشبخت و خوشحال هستند قضاوت کنید. اگر آن‌‌ها خوشحال باشید ممکن است اینطور فکر کنید که آن‌ها خوشبخت هستند.
  3. در پیش‌بینی‌های زندگی: ممکن است شما با توجه به موقعیت فعلی احساس کنید که در آینده خوشحال و شاد خواهید بود یا نه؟
  4. توضیح دادن اتفاقات و احساسات شما: شاد نبودن شما در محل کارتان ممکن این را برای شما روشن کند که شما برای این کار مناسب نیستید و باید شغلتان را تغییر دهید. یا برای مثال اگر دوستتان بعد از یک دیدار دیگر جوابتان را ندهد می‌تواند نشانه‌ی این باشد که او با شما احساس شادی نکرده است.

در کتاب رازهای خوشبختی این گونه نوشته است که :

در اثر رویارویی با افراد مختلف و بررسی رفتارهای این عزیزان به یک واقعیت خیلی بزرگ پی بردم که راز خوشبختی سلامت روانی است.

یعنی به عبارت خیلی واضح شاخص اصلی همه تحولات و پیشرفت های مهم در عرصه های شغلی ، خانوادگی و اجتماعی سلامت روانی انسان است.

افرادی را می شناسم که ضریب هوشی متوسط ، قدرت بدنی خیلی معمولی و حتی از سواد کمی برخوردارند ولی به خاطر قدرت روانی بالا از موقعیت کاری ، خانوادگی و اجتماعی خیلی خیلی مطلوب و قابل تحسینی بهره می برند.

و برعکس کسانی رو هم می شناسم که خیلی با هوش ، نیرومند و بسیار با سواد هستن ، ولی به خاطر نواقص روانی ، زندگی جالبی ندارند.

به همین خاطر تصمیم گرفتم با معرفی ابعاد مختلف خوشبختی و ارائه راهکارهای خیلی ساده قدم کوچکی برای تو دوست خوبم بردارم. می دونم که به دردت می خوره …

 

دانلود کتاب رازهای خوشبختی

دانلود فایلهای روانشناسی

اگر از گوشی موبایل استفاده میکنید برای دانلود، انگشت خود را روی تصویر بالا چند لحظه نگه دارید و گزینه بارگیری پیوند را انتخاب کنید

روان راهنما

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *