پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS) را در روان راهنما دانلود کنید

Self- Rating Depression Scale by: William Zung

افسردگی شایع‌ترین اختلال روانپزشکی است و به سرماخوردگی روانی شهرت دارد. برخی از علایم این اختلال عبارتند از: کاهش خلق و علاقه، احساس گناه، دشوار شدن تمرکز، از دست دادن اشتها و افکار مرگ یا خودکشی، خستگی مفرط، بازخوردهای شناختی حاکی از درماندگی و نا‌امیدی و از دست دادن روحیه مبارزه گری. همچنین فرد افسرده به آینده بدبین است، تسلیم سرنوشت شده و به ایجاد تغییر در شرایط و یاری گرفتن امیدی ندارد. برای سنجش افسردگی ده‌ها پرسشنامه و ابزار وجود دارد. در این میان مقیاس افسردگی زونگ (SDS) به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد مورد توجه روانشناسان و به خصوص بالینگران است.

معرفی پرسشنامه افسردگی زونگ (SDS)

مقیاس زونگ (SDS) توسط ویلیام زونگ در سال ۱۹۶۵ انتشار یافت و پس از انتشار تحقیقات بسیاری در آمریکا و سایر کشورهای دنیا برای بررسی روایی و پایایی آن انجام گرفت. این پرسشنامه دارای ۲۰ ماده است و شدت افسردگی را در چهار سطح به دست می‌دهد. مقیاس تجدید نظر شده زونگ در مطالعات کلینیکی و بین فرهنگی و در مطالعات شیوع افسردگی در جمعیت طبیعی بکار گرفته می‌شود. از این پرسشنامه بیشتر به‌عنوان یک وسیله نیمه سازمان یافته توسط مصاحبه‌گر برای رتبه بندی افسردگی استفاده می‌شود. مقیاس افسردگی زونگ را می‌توان به‌آسانی در اندازه گیری شدت افسردگی بکار برد.

۱- من احساس می کنم دل شکسته و افسرده هستم.

۲- صبح ها موقعی است که من بهترین احساس را دارم.

۳- من حمله های گریه کردن دارم یا آن را احساس می کنم.

۴- من شب ها به سختی می خوابم.

۵- من بیشتر از آنچه لازم است، می خورم.

دانلود مقیاس زونگ

(سوالات، روش نمره گذاری ، تفسیر و روایی وپایایی )

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *