نرم افزار تقویت انواع حافظه (ویژه گوشی اندروید)

نرم افزار تقویت انواع حافظه را در روان راهنما دانلود کنید

نرم افزار تقویت انواع حافظه

انواع حافظه

حافظه حسی

یکی از انواع حافظه می باشد که به معنی دریافت اطلاعات از طریق حواسمان است و در حقیقت انسان در هر لحظه دو میلیارد بیت اطلاعات درون مغز خود وارد می کند .که از این تعداد ما تنها آنهایی که مورد توجه مان هستند احساس می کنیم. مثلا این احساس در ما برقرار است که اگر با وسیله نقلیه از چراغ راهنمایی با بی توجهی بگذریم تصادف می کنیم ویا اگر از لباس تنگ استفاده کنیم بدنمان اذیت می شود و غیره اما تنها آنهایی را که مورد توجه هستند احساس می شود .

اگر در مثال بالا لباس تنگ بپوشیم احساس می کنیم بدنمان اذیت می شود.

حافظه کوتاه مدت

مرحله دوم از دریافت اطلاعات حافظه کوتاه مدت است که با توجه و تمرکز حواس از حافظه حسی به حافظه کوتاه مدت منتقل می شود که نگهداری اطلاعات در این مرحله از چند ثانیه تا چند دقیقه است . کاربرد این مرحله برای کارهای فوری است و کد گذاری در این حافظه به صورت شنیداری می باشد.
برای مثال اگر قصد تلفن زدن به یکی از دوستانمان داشته باشیم  و شماره تلفن او را نداشته باشیم به طور مثال از یکی از دوستان می شنویم و به حافظه کوتاه مدت انتقال می دهیم تا تماس گرفته شود.
توصیه می شود برای انتقال اطلاعات از حافظه ی حسی به کوتاه مدت چون اغلب به صورت شنیداری انجام می گیرد آن اطلاعات را با صدای بلند چه کلامی چه در ذهن بخوانید.

حافظه بلند مدت

با تکرار اطلاعات از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت که دارای ظرفیت نامحدود است منتقل می شود. کدگذاری یا همان رمزگردانی روی
حافظه بلند مدت اغلب معنایی  می باشد . پس تا موضوع قابل فهم نشود به حافظه بلند مدت انتقال پیدا نمی کند و دلیل اینکه خیلی ها شب
امتحان درس می خوانند و در روز آزمون حجم عظیمی از اطلاعات را فراموش می کنند همین مسئله عدم درک مطلب است .
بنابراین خیلی از افراد که عقیده دارند از قدرت حافظه خوبی برخوردار نیستند در واقع توانایی درک مطلب را ندارند و در واقع اطلاعات به حافظه بلند مدت انتقال پیدا نکرده است.
مدت زمان پایداری اطلاعات در حافظه بلند مدت از چند روز تا چند سال ویا حتی تا پایان عمر می باشد. و معمولا هر موضوعی که بار احساسی شدیدی  داشته باشد در ذهنمان تا آخر عمر حتی با جزئیات باقی می ماند.

دانلود نرم افزار تقویت انواع حافظه 

مطالب مرتبط با نرم افزار تقویت انواع حافظه

مقالات متنوع روانشناسی را در روان راهنما بخوانید


صفحه اصلی دانلود کارگاه ، کتاب ، ویدئوهای آموزشی ، پاورپوینت و نرم افزار


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *