آزمون موزائیک ژیل برای سنجش هوش کودکان دبستانی

آزمون موزائیک ژیل به دانش آموزان مدارس ابتدایی اختصاص دارد . هم به صورت گروهی اجرا می شود و هم انفرادی.در اجرای گروهی لازم است پیشبینیهای زیر صورت گیرد

روش اجرای تست هوش موزائیک ژیل

۱-  از مدیر یا معلم کلاس خواسته شود که هیچ گونه دخالتی به هر بهانه ای که باشد نکند. همچنین در بین کلاس قدم نزند یا در آخر کلاس ننشیند.

۲-  در هر نیمکت یا در هر صندلی فقط یک نفر می نشیند. این عمل را می توان با آوردن صندلیهای اضافی انجام داد. اما اگر تعداد دانش آموزان خیلی زیاد باشند، می توان آنها را به دو دسته تقسیم کرد و هر دسته را به طور جداگانه آزمایش کرد.

۳-  از دانش آموزان می پرسند: کی خوب نمی بیند؟ کی خوب نمی شنود؟ در این مورد می توان از معلم کلاس کمک گرفت و ، در صورت لزوم، جای بعضی از کودکان را عوض کرد.

۴- کودکان از مداد استفاده می کنند. باید دقت کرد که مداد آنها خوب تراشیده شده باشد. بهتر است مداد ذخیره دیگری  به همراه داشته باشند تا، در صورت شکستن نوک یکی، از دیگری استفاده کنند.

۵-  اجرا کننده آزمون گاهی تصاویری را روی تخته سیاه خواهد کشید. بنابراین، لازم است که این تصاویر طوری باشند که همه کودکان آنها را ببینند. خطوط این تصاویر باید درشت و پر باشد. آزماینده هم نباید طوری بایستد که مانع از دیدن تصاویر شود.

۶- دستورالعملها را باید بدون کوچکترین تغییر به کار برد. باید آنها را طوری خواند که همه کودکان بشنوند. اجرا کننده نباید چنان قیافه ای به خود بگیرد که به نظر برسد دارد مطلبی را از حفظ می خواند. او باید به طور طبیعی حرف بزند. نباید داد بزند، نباید روی بعضی کلمات تکیه کند و همچنین نباید جملات را چنان تلفظ کند که بیشتر به آواز خواندن شبیه باشد.

۷- غیر از سؤالات نمونه، مدت زمانی را که باید به هریک از سؤالات داد طبق روشی معمولی کلاس صورت می گیرد. بدین معنا که وقتی کودکان به یک سؤال پاسخ دادند، سؤال دیگری را می پرسند.

برای شمردن کودکانی که به سؤال پاسخ داده اند، از آنها می خواهند که، به محض  تمام کردن، آرنج خود را روی میز بگذارند و دستشان را بلند کنند.

۸-. به هر کدام از کودکان حاضر در جلسه یک دفترچه تصاویر میدهند و در آخر نیز آنها را جمع آوری می کنند.

دانلود فایل سوالات و شیوه اجرا و نمره گذاری آزمون موزائیک ژیل ⇓

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *