نرم افزار تست عزت نفس روزنبرگ (برنامه اندروید)

نرم افزار تست عزت نفس روزنبرگ را در روان راهنما دانلود کنید

«عزت نفس» یا «حرمت نفس» برآورد و ارزیابی شما از میزان ارزشمندی خودتان است. عزت نفس به انگلیسی «self-esteem» است. واژه self به مفهوم خود است و واژه esteem از واژه ای لاتین به معنای برآوُرد کردن، می آید. پس «self esteem» تصویر و برآورد ذهنی شما از میزان ارزشمندی خویشتن خودتان است.

جنبش عزت نفس با انتشار کتابی در سال ۱۹۶۹ آغاز شد که در آن روان‌شناسی به نام «ناتانیل برندن» اظهار داشت که بیشترین مشکلات روانی یا احساسی افراد را می‌توان در عزت نفس پایین آنان ردیابی کرد. برندن با بیان این‌که بهبود عزت نفس فرد نه‌تنها باعث بهبود عملکرد بلکه موجب درمان بیماری‌ها نیز می‌شود، جنبش عزت به نفس را پایه‌گذاری نمود.

عزت نفس عبارت است از نظر کلی من درباره خودم. آیا خود را خوب، ارزشمند و دوست‌داشتنی می‌دانم؟ اگر جواب منفی باشد، من دچار کمبود عزت نفس هستم و اگر جواب آری باشد، من دارای سلامت نفس هستم. ناتانیل براندن عزت نفس را به‌معنای احساس شایستگی، صلاحیت و ارزشمندی برای زندگی کردن می‌داند.

مطلب مرتبط : روش افزایش عزت نفس

انواع عزت نفس شامل عزت نفس کاذب، عزت نفس سالم و عزت نفس پایین است؛ بعبارت دیگر ردپای عزت نفس را در سه دسته از افراد می توان دنبال کرد:

دسته اول شامل افراد خودشیفته است که عزت نفس آنها از نوع عزت نفس کاذب است.

دسته دوم شامل افرادی است که در همه حال خود واقعی شان را می بینند و در مواجهه با هر پدیده ای براساس ارزش گذاری ذهنی که از خودشان دارند واکنش نشان می دهند.

دسته سوم شامل افرادی است که همیشه خودشان را پایین تر، بدتر و کم ارزش تر از دیگران می بینند، این افراد عزت نفس آسیب دیده ای دارند.

دانلود نرم افزار تست عزت نفس روزنبرگ

دانلود نرم افزار پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ با لینک مستقیم

دانلود فایلهای روانشناسی

اگر از گوشی موبایل استفاده میکنید برای دانلود، انگشت خود را روی تصویر بالا چند لحظه نگه دارید و گزینه بارگیری پیوند را انتخاب کنید

دانلود نرم افزار تست عزت نفس روزنبرگ از بازار

دانلود رایگان کتاب

مقالات متنوع روانشناسی را در روان راهنما بخوانید


صفحه اصلی دانلود کارگاه ، کتاب ، ویدئوهای آموزشی ، پاورپوینت و نرم افزار


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *