کراک چیست ؟

کراک

  • کراک را نیز از کوکایین تهیه و در اواخر تابستان و اوایل پاییز سال ۱۹۸۵ به بازار شهر نیویورک عرضه کردند. کراک خطرناکترین ماده اعتیاد آوری است که تا کنون به بازار آمده و به حدی وابستگی آور است که یک بار مصرف آن، فرد را معتاد می کند. از نظر طبقه بندی فارماکولوژی، محرک سیستم اعصاب مرکزی است. موادی که با نام کراک در ایران توزیع میشود کراک اصل نیست بلکه هروئین غلیظ شده است که توسط مافیای مواد تولید و درایران پخش می شود. در ایران نیز کراک در آزمایشگاههای مخفی و خانگی با فشرده‌کردن هروئین بدون در نظر گرفتن هر گونه استانداردی انجام می شود.

عوارض کراک

  • عوارض مصرف کرک شامل سرخوشی ، احساس آرامش و ریلکس بودن ، چرت زدن شدید و عرق کردن است . عوارض خماری آن نیز علاوه بر عوارض خماری تریاک و هرویین ، عصبانی بودن و پرخاشگری شدید ، تهوع و استفراق است و شخص مصرف کننده در این حالت قابل کنترل نیست و رفتارهای بسیار پرخطری از او سر می زند که قابل پیش‌بینی نیست. از نزدیک‌ترین افراد خانواده گرفته تا فروشنده مواد مخدر و یا مأموران پلیس و یا به هرکس دیگری حمله ور می شود

کراک چه مقدار در بدن مصرف‌کننده باقی می‌ماند؟

دودی که از کشیدن این ماده وارد ریه‌ها می‌گردد، به سرعت جذب گردش خون شده و اثری که ایجاد می‌کند برابر با مصرف کوکائین به روش تزریق است. این اثرات تقریباً بلافاصله پس از مصرف ظاهر شده و با شدت بالایی همراه است. از سوی دیگر مدت دوام این اثرات خوشایند بسیار کوتاه بوده و طی ۸ تا ۱۵ دقیقه به‌طور کامل از بین می‌روند.

چرا جوانان به مصرف کراک روی می‌آورند

برخی از نوجوانان برای مقابله با بحران‌ها و تنش‌های این دوران و برخی دیگر تحت تاثیر دوستان و هم‌سالان و برخی نیز به پیروی از بزرگسالان و نزدیکان خود به سمت مصرف مواد سوق داده می‌شوند. از آن‌جایی که کرک یک ماده محرک و بالابرنده خلق می‌باشد، یکی از شایع‌ترین مواد مصرفی در بین نوجوانان و جوانان می‌باشد به‌طوری که اغلب مصرف‌کنندگان این ماده را جوانان ۱۸ تا ۲۵ ساله تشکیل می‌دهند. کرک، ماده‎ای است که اثر لذت‌بخش زیادی ایجاد می‌کند و این اثرات بسیار سریع و بلافاصله پس از مصرف ظاهر می‌شوند که یکی از دلایل روی آوردن افراد به مصرف این ماده، زود اثر گذاری آن است.

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل روی آوردن جوانان به کرک آن است که این ماده نسبت به سایر مواد محرک و انرژی‌زا مثل آمفتامین‌ها، اکستازی،کوکائین و … ارزان‌تر است. از سوی دیگر خرید و فروش و حمل این ماده به سادگی صورت می‌گیرد. (در بسته‌های کوچک پلاستیکی، پاکت‌های کاغذی یا زرورق بسته‌بندی شده و در دوزهای ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلی گرمی به فروش می‌رسد).

چگونه می‌توان تشخیص داد که فردی کرک مصرف کرده است؟

در فردی که کرک مصرف کرده باشد، این علائم قابل مشاهده است:

احساس لذت فراوان و سرخوشی

هشیاری زیاد و در برخی موارد هشیاری بیش از حد

احساس سرحالی زیاد و گاهی توأم با بزرگ‌منشی

اضطراب و ترس‌های معمول فرد کاهش می‌یابد

اعتماد به‌نفس فرد افزایش می‌یابد

فردی اجتماعی شده و در بیشتر ارتباطات اجتماعی شرکت می‌کند

بسیار پرحرف شده و گاهی این پرحرفی با بی‌ربط گویی همراه می‌شود

احساس انرژی زیادی می‌کند

فعالیت‌های جنسی و هیجانات بین‌ فردی او افزایش پیدا می‌کند

اشتهای فرد کاهش می‌یابد

نیاز کمتری به خواب احساس کرده و ممکن است ساعت‌ها بیدار بماند

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *