خلاصه کتاب روش تحقیق در علوم انسانی : دانلود رایگان پاورپوینت

خلاصه کتاب روش تحقیق در علوم انسانی

مؤلف: دکتر محمد رضا حافظ نیا

استاد جغرافیای سیاسی

دانشگاه تربیت مدرس تهران

 

فلاسفه و دانشمندان برای آگاهی از حقایق و واقعیت های جهان هستی و کشف حقیقت پدیده ها به منابع مختلفی متوسل شده اند.
عده ای عقل را به وسیله استدلال و برهان، عده ای تجربه را به وسیله حواس، عده ای قلب و دل را به وسیله تزکیه آن، عده ای وحی رااز طریق کتب آسمانی وعده ای هم همه این ها را منبع شناخت  دانسته اند.
تا قبل از رنسانس عقل گرایی سنتی عمدتا بر پایه روش ارسطویی به عنوان مبنای شناخت تلقی می شد.
در تفکر عقل گرایان روش قیاسی مبنای کار است، بدین معنی که با استدلال و روش منطقی و تحلیل عقلانی فرد می تواند حقایق را کشف نماید.

در تفکر تجربی روش استقرایی مبنی کار است، بدین معنی که با مشاهده و آزمایش و شناخت ماهیت پدیده ها می توان با شناخت جزیی ها و ارتباط  آن ها با یکدیگر به کلی پی برد و قوانین و نظامات کلی را نتیجه گیری کرد.

پست مرتبط با خلاصه کتاب روش تحقیق در علوم انسانی : مقاله علمی پژوهشی چه بخشهایی دارد و چطور نوشته میشود ؟

کتاب روش تحقیق در علوم انسانی برای دانشجویان رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «روش تحقیق» به ارزش ۲ واحد تدوین شده و برای برخی رشته‌ها در مقطع کارشناسی ارشد نیز قابل استفاده است.

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب روش تحقیق در علوم انسانی

۳۰۳ اسلاید

دانلود فایلهای روانشناسی

اگر از گوشی موبایل استفاده میکنید برای دانلود، انگشت خود را روی تصویر بالا چند لحظه نگه دارید و گزینه بارگیری پیوند را انتخاب کنید

مقالات متنوع روانشناسی در روان راهنما

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *