شیشه یا کریستال چیست ؟

شیشه یا کریستال نوعی آمفتامین (AMPHETAMINES) است.
اسامی عامیانه: SPEED ،WHIZZ ،METH ،CRANK، GLASS ،CHALK ،UPPERS ،FAST – شیشه ، یخ ، کریستال

شکل ظاهری: گرد سفید رنگ و یا خاکستری، کپسول، قرص. بـرای آنـکه آمفتیامین قابل دود کردن گردد آن را کریستالیزه میکنند که در این صورت به آن ICE میگویند.

نحوه استعمال: استنشاق، دود کردن، تزریق و یا حل درون مایعات، خوراکی.

اثرات آنی: اثر آن ۳ الی ۴ ساعت بعد ظاهر میگردد، هیجان زدگی، اعتماد بنفس بالا، افزایش هوشیاری، پر انرژی، کاهش اشتها، بی خوابی، یک محرک میباشد.

خطرات: درکوتاه مدت سبب احساس اضطراب، افسردگی و خستگی پس از استعمال آن می شود، افزایش ضربان قلب و تنفس، اختلال در دید، خشکی دهان، سـرگـیـجـه و خشونت، مرگ ناگهانی و سکته قلبی. در دراز مدت سبب توهم، وحشتزدگی، کـاهش وزن، آسیب به مغز و حافظه، تشنج و مرگ میگردد.

اثرات پیامد های آمفتامین ها مشابه کوکایین است ولی دوره اثر طولانی تر و قدرت بالاتر آنها باعث می شود که اثرات جانبی شان طولانی تر از کوکایین باشد

خواص آمفتامین ها

•          باعث کاهش اشتها، بیخوابی، طپش قلب،عرق،لرزش بدن، خشکی دهان، سرگیجه، تب، بیقراری و افزایش الرژی می شوند.

•          سرعت فکر، تمرکز، اعتماد بنفس، قدرت جسمی و روانی بالا می رود.

•          با مصرف بیشتر باعث بدبینی و پارانوئیا می شوند.

شیشه یا کریستال

شیشه بصورت بلور یا کریستال بوده و بسیار گران است. طریقه مصرف این ماده تقریبا مشابه هروئین و با زر ورق است. ماده اصلی تشکیل دهنده شیشه از آمفتامین ها میباشد. (چیزی شبیه اکستازی) مواد دسته مت آمفتامین ضربان قلب را افزایش داده و فشار خون را بالا می برد ضمن اینکه مردمک چشم گشاد شده و تنفس افزایش می یابد و ممکن است حمله قلبی اتفاق افتد.

عوارض مصرف شیشه یا کریستال

اختلالات روانی که بر اثر مصرف مواد مهیج بوجود می آید نظیر توهم و هذیان ممکن است بر اثر نرسیدن گلوکز و اکسیژن کافی به سلولها سبب تخریب دائمی و پایدار سلولها شود.

این مواد فعالیت سیستم عصبی – حرکتی را بسیار زیاد کرده، اشتها و خواب را کاهش و هیجان را افزایش می دهد. افرادی که از مشتقات مت آمفتامین استفاده می کنند می توانند آنقدر برقصند تا بمیرند.

مغز بر اثر مصرف این مواد نمی تواند سیستم تعادلی بدن را کنترل کند و به همین دلیل فشار به قلب، کلیه، طحال و دیگر اعضای بدن به دلیل فعالیت زیاد سبب خونریزی و در نهایت مرگ میشود

ممکن است قلب آنقدر تند کار کند که مغز نتواند آنرا کنترل کند. هیجان شدید، احساس انرژی و گرما، سرخوشی شدید، تمایل به فعالیت شدید، بیخوابی شدید و در برخی موارد تورم و هذیان و اختلالات در درک پس از مصرف مواد مت آمفتامین مشهود است.

چرا نوجوانان به مصرف شیشه یا کریستال روی می‌آورند؟

با مصرف شیشه، یک دوز تقریباً خالص از مواد محرک به‌طور آنی وارد مغز می‌گردد که احساس نشاط زیادی به فرد داده و او را به سرخوشی فراوان می‌رساند که در عین حال طولانی مدت بوده و سریع اثر خود را از دست نمی‌دهد. مدتی است که مصرف شیشه رواج زیادی در بین جوانان یافته و همانند قرص‌های اکستازی در بعضی پارتی‌های شبانه، میزبان با این ماده از مهمان‌های خود پذیرایی می‌کند.

نوجوانان به دلائل مختلف به مصرف شیشه روی می‌آورند. اغلب آن‌ها برای فرار از احساسات ناخوشایند و تغییر خلق‌شان شیشه مصرف می‌کنند. برخی نیز مانند دانش‌آموزان یا دانشجویان با هدف جلوگیری از به خواب رفتن از شب‌های امتحان از این ماده استفاده می‌کنند. شیشه از جمله مواد محرک است که رفتارهای اجتماعی جوانان را تسهیل کرده و آنان را در معرض توجه دیگران قرار می‌دهد، که این عامل یکی از علل مهم مصرف شیشه بین نوجوانان را تشکیل می‌دهد.

گروهی از جوانان نیز شیشه رابرای ازدیاد میل جنسی مصرف می‌کنند. البته آن‌ها ممکن است تحت تاثیر این ماده، به رفتارهای بازداری نشده‌ای دراین زمینه دست بزنند و یا با برقراری ارتباطات جنسی ناایمن، خود را در معرض ابتلا به بیماری‌های مقاربتی از جمله ایدز و هپاتیت قرار دهند.

چگونه می‌توان تشخیص داد که فردی شیشه مصرف کرده است؟

فردی که شیشه مصرف می‌کند علائم بسیاری از خود بروز می‌دهد که می‌توان به مصرف این ماده در وی پی برد. این افراد غالباً علائمی از بی‌قراری و تهییج نشان می‌دهند، اشتها خود به غذا را از دست می‌دهند. فعالیت جسمانی زیادی می‌کنند بدون این‌که هیچ احساس خستگی داشته باشند. گاهی رفتارهای خشن از آن‌ها سر می‌زند و ممکن است دچار افکار پارانوئید (سوء‌ظن و بدبینی شدید نسبت به دیگران) و هذیان و توهم بینایی یا شنوایی شوند. برخی افراد گرایشات وسواسی پیدا می‌کنند و به تمیزی و ترتیب قرار گرفتن اشیاء بسیار حساس می‌شوند. ضربان قلب، فشار خون، ریتم تنفس و درجه حرارت بدن در این افراد افزایش می‌یابد. چهره آن‌ها سرخ شده و ضمن قرمزی چشم‌ها، مردمک‌های آن‌ها نیز گشاد می‌شوند.

نفس افرادی که شیشه مصرف کرده باشند، بویی شبیه مواد شیمیایی می‌دهد. این افراد بسیار عرق می‌کنند و در خواب رفتن نیز دچار مشکل می‌شوند. تکلم آن‌ها سریع بوده و با هیجان زیادی همراه است. البته قابل ذکر است که ممکن است همه علائم مذکور به‌طور یکسان در مصرف‌کنندگاه ظاهر نشوند و همچنین بدین معنی نیست که وجود این علائم در فرد حتماً دال بر مصرف شیشه توسط او باشد. بلکه آن‌ها تنها قرائنی هستند که می‌توان از طریق آن‌ها به مصرف شیشه در فرد شک کرد.

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *