کتاب آموزش spss به زبان ساده ، گام به گام و صورت تصویری

کتاب آموزش spss

SPSS چیست؟

SPSS، مخفف عبارتStatistical Package for the Social Science  به معنی بسته آماری برای علوم اجتماعی است. نرم‌افزار SPSS، یک برنامه پرکاربرد برای تحلیل آماری است که برای اولین بار در سال ۱۹۶۸ توسط نورمن اچ. نای و همکارانش تولید شد. در سال ۱۹۸۴ به‌عنوان یک سیستم تحلیل آماری تحت سیستم‌عامل داس (Dos) توسط شرکت SPSS Inc. تولید شد. با گسترش استفاده از این نرم‌افزار در سال ۱۹۹۲ نسخه ویندوز آن نیز روانه بازار شد. امتیاز این نرم‌افزار در سال ۲۰۰۹ به شرکت  IBM واگذار شد و هم‌اکنون این شرکت مسئول به‌روزرسانی آن است.

آشنایی با SPSS در سال‌های اخیر برای انجام پژوهش توسط دانشجویان تبدیل به یک باید شده است. در سال‌های اخیر با رشد تعداد دانشجویان نیازهای علمی آنان نیز برجسته تر شده است. برای مثال این روز‌ها دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی رایگان یک ضرورت است. یکی از نیازهای اساسی دانشجویان امروزی نیاز به تحلیل آماری یا اجرای پروژه‌های با نرم‌افزارهای خاص است.

SPSS پرکاربردترین برنامه نرم افزاری در دنیا و ایران است. اگرچه آشنایی با SPSS بیشتر برای دانشجویان علوم انسانی به خصوص روانشناسی و علوم تربیتی و هم چنین علوم اجتماعی ضرورت دارد اما مشاهده می‌شود که این نرم افزار به طور گسترده در علوم پایه و علوم فنی و مهندسی نیز استفاده می‌شود.

دانلود کتاب آموزش spss

دانلود فایلهای روانشناسی

اگر از گوشی موبایل استفاده میکنید برای دانلود، انگشت خود را روی تصویر بالا چند لحظه نگه دارید و گزینه بارگیری پیوند را انتخاب کنید

مقالات متنوع روانشناسی در روان راهنما

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *