چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید؟

هنگامی که والدین مسن تر می‌شوند، به‌طور طبیعی با بچه‌ بزرگ خود زندگی می‌کنند. این شیوه زندگی دارای ویژگی‌های مثبت زیادی، مثل گذراندن اوقات زیادی با هم به‌عنوان یک خانواده، است. با این‌حال، زحمت و دردسرهای زیادی نیز برای شما خواهد داشت به ویژه اگر والدینتان داری نیازهای پزشکی باشند. خوشبختانه مراحل خاصی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توانید این وضعیت را تا حد امکان بدون استرس سپری کنید.

این فرایند دارای سه مرحله است:

قسمت نخست چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید؟

رفتار احساسی

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

۱.قوانین خاصی وضع کنید که شما و والدینتان چطور با هم زندگی کنید

-لازم است خانواده جدیدی با پویایی خاصی تشکیل دهید به‌گونه‌ای که با والدین خود به‌عنوان مهمان و صاحب خانه برخورد نکنید. قوانینی درخصوص سازش با وضعیت جدید وضع کنید. مثلاً شام خوردن با هم، صرف زمان در خارج از خانه یا تماشای تلویزیون.

-به‌عنوان مثال، ممکن است برنامه شما برای شام روند مرتبی نداشته باشد و در عین حال والدین شما بخواهند هر شب به‌عنوان یک خانواده با هم شام بخورند. در چنین موقعیتی لازم است قوانینی برای برطرف کردن چنین تعارضی وضع کنید که خواسته تمام اعضای خانواده برآورده شود.

-آمادگی برای تطبیق قوانین با شرایطی که والدینتان بیمار شوند و حال آن‌ها روز به روز بدتر شود، داشته باشید.

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

گاهگاهی خود را در اولویت قرار دهید

-اگر شما نمی‌توانید از خودتان مواظبت کنید، هرگز نمی‌توانید سرپرست خوبی باشید. نیم نگاهی هم به سلامت خودتان داشته باشید: هم احساسی و هم روحی. هنگامی که کار سرپرستی و مراقبت شما بیش از حد بر سلامتی شما صدمه می‌زند، از کسی بخواهید که شما را مورد مساعدت قرار دهد.

-با مصرف غداهای مقوی، نوشیدن آب کافی در طول روز و خواب کافی حتما از جسم خود مواظبت کنید.

-فراموش نکنید که والدینتان ممکن است به شما بگویند قبل از هر چیری مواظب خودتان باشید و نیازهای خود را برطرف کنید.

-به دنبال گروه حامی در مراکز سالمندان باشید. این گروه می‌توانند جسارت و منابع یا ایده‌های خوبی برای تسهیل کار شما ارائه کنند.

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

اگر والدینتان دچار زوال عقل شده اند، انتظار قدرشناسی و ستایش نداشته باشید.

-اگر والدین شما دچار زوال عقل شده باشند ممکن است کاملاً متوجه تلاش شما برای نگهداری از آن‌ها نشوند و زحمات فراوان شما را درک نکنند. اجازه ندهید این وضعیت شما را گمراه کند. در عوض مواظب باشید که شخصیت شما تنزل پیدا نکند بلکه رفتار والدین را ناشی از وضعیت آن‌ها بدانید.

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

هروقت احساس کردی لازمه، یک تفریح برای خودت فراهم کن تا از فرسودگی خودت جلوگیری کنی.

نهایتاً سرپرست افراد سالخورده بودن یک کار استقامتی است نه یک کار سرعتی. برای جلوگیری از فرسودگی ناشی از این کار، حتما مواظب خودتان باشید و تفریح کنید.

حواستان باشد که ممکن است دچار فرسودگی‌هایی مثل در خواب راه رفتن، زودرنجی، بی‌علاقگی، تغییر اشتها و احساس گناه شوید.

بایستی توجه کنید که ممکن است مجبور شوید که عزیزترینتان را سرای سالمندان بگذارید تا بتوانید مدتی تفریح کرده و تجدید قوا کنید.

اگر دوست ندارید آن‌ها را تنها بگذارید، می‌توانید از دوستتان یا اعضای خانواده خود درخواست کنید که مسولیت شما را بپذیرد و شما برای مدتی کوتاه تجدید قوا کنید.

قسمت دوم چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید؟

راه اندازی یک شبکه مراقبتی

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

تشخیص دهید که چه محدودیتهایی دارید و چه موقع نیاز به مساعت خارج دهید.

-مراقبت از سالخوردگان اغلب تاثیر زیادی روی بچه ها میگذارد. مهم نیست که شما درمورد خودتان چه فکری میکنید اما مواظبت از سالمندان فرصت خوبی است که از طریق آن میتوانید به محدودیتهای خود پی ببرید. اگر این اتفاق بیوفتد, تشخیص میدهید که  کارهایی وجود دارد که شما نمیتوانید به تنهایی انجام دهید و گامهایی به سوی کمک از دیگران بردارید.

-به عنوان مثال ممکن است پی ببرید که شما برای کمک به والدین برای استحمام و لباس پوشیدن چندان راحت نباشید. طبیعی است  که شما چنین احساسی داشته باشید اما نهایتا لازم است از شخص دیگری برای این کار کمک بگیرید.

خانواده ها و افرادی که می توانید از آنها کمک بگیرید را شناسایی کنید.

هنگامی که احساس میکنید تقریبا به فرسودگی نزدیک هستید لازم است با شخصی تماس بگیرید که مسولیت کار شما را برای مدت کوتاهی بپذیرد. با دوستان و اعضای خانواده صحبت کنید و افرادی که میتوانند به شما کمک کنند را شناسایی کنید.

-بعد از شناسایی این افراد مددکار, تلفن آنها را بگیرید تا در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید.

-هنگامی که از دوستان و افراد خانواده درخواست کمک میکنید در صورت تمایل به همکاری صادقانه آنها را در جریان جزئیات کار قرار دهید. اگر پی ببرنند که شما آنها را در مورد آنچه باید کمک کنند, درست راهنمایی نکرده اید ممکن است عصبانی و رنجور شوند

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

یک دستیار پرستار استخدام کنید که بتواند در مسائل پزشکی به شما کمک کند. اگر والدین شما مریض هستند یا دارای علائم یا محدودیتهایی هستند که شما نمیتوانید از پس آنها برآیید لازم است یک متخصص مسائل پزشکی پیدا کنید. کمک های مراقبت در منزل با آموزش پزشکی  را میتوانید از طریق نمایندگی های سلامت استخدام کنید.

-اگرچه انواع مختلف کمک های مراقبت در منزل  وجود دارد اما فقط آنهایی  که دارای گواهی نامه آموزش پزشکی هستند دارای کیفت و قابلیت برای کمک به نیازهای پزشکی والدین شما میباشند

سعی کنید مددکار قانونی برای امور اولیای خود پیدا کنید.

ممکن است والدین شما  مسائل مالی و اسناد و مدارک مهم (مثل ارث) داشته باشند که در زمانی که تحت مراقبت هستند نیاز به پی گیری داشته باشند. یک وکیل استخدام کنید که دارای تخصص در حوزه سالخوردگان باشد و بتواند به خوبی با مشکلات اینچنینی بپردازد.

-منابع  مالی از طریق بیمه پزشکی سالمندان یا ….پیدا کنید تا بتوانید تجهیزات پزشکی یا خدمات برای منزل خود تهیه کنید یا خدمات دایگی بزرگسالان فراهم کنید.

– وکیل بزرگسالان میتواند شما را درخصوص قوانین پزشکی راهنمایی کند و ممکن است حتی شیوه هایی برای شما پیدا کند که به مزیت برنامه های مددکاری پیشنهادی دولت دست پیدا کنید.

-در برخی موارد شما نیاز به قدرت وکالت رسمی برای انجام امور والدینتان دارید. اگر والدینتان دیگر واجد صلاحیت نیستند وکالتنامه رسمی دادگستری میتواند قدرت دولتی و قانونی این کار را به شما واگذار کند.

-مدارک و الزامات دولتی خود را در خصوص هرگونه سند لازم و تکمیل آن قبل از جابجایی والدینتان چک کنید.

-این مدارک ممکن است شامل سفرشهای پزشکی, رهنمودهای پیشرفته یا ارث باشد.

قسمت سوم چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید؟

به نیازهای والدینتان توجه و رسیدگی کنید

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

غذاهایی برایشان تهیه کنید که با رژیم غذایی آنها سازگار باشد.

هنگامی که والدینتان سالخورده میشوند, ممکن است غذاهای خاصی را با توجه به بیماری های مزمن خود نخورند یا ممکن است نتوانند برای خودشان غذا تهیه کنند. در این شرایط باید به خود اطمینان داشته باشید که میتوانید برای آنها غذاهای مناسب تهیه کنید و در صورت نیاز این غذاها را به آنها بدهید.

اگر والدین شما دارای وضعیت پزشکی هستند که مجبورید برایشان رژیم غذایی تعریف کنید با یک پزشک عمومی مشورت کنید که چه غذاهایی و با چه ظروفی باید در خانه شما غذا بخورند.

اگر غذایی وجود دارد که  والدین شما مطلقا نباید بخورند هرگز آن را نخرید یا در منزل نگهداری نکنید.

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

اگر والدینتان دارای مشکلات خاصی هستند فضای خانه خود را تغییر کنید. ممکن است شما مجبور شوید منزلتان را تغییر دهید. مثلا  پله ها را نرمتر کنید تا آنها راحت تر تردد کنند.

-وسیله های دیگر که برای سالخوردگان مشکل دار تسهیل گر هستند عبارتند از کمکی برای لباس پوشیدن، صندلی دارای جک بالا رونده،  سیستم استحمام در بستر.

برنامه مددکاری مالی خود را از طریق جامعه سالمتدان یا بیمه پزشکی سالمندان تنظیم کنید.

دستگاههای تکنولوژیکی خاصی وجود دارد که تعدد گسترده ای از محدودیتهای بالقوه ای را که والدینتان دارند رفع میکنند. مثلا شنوایی برای افراد نیمه شنوا، کوسن صندلی و سیستم هوشیار کننده الکترونیک

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

به والدینتان در انجام فعالیتهای زندگی روزانه کمک کنید.

وظیفه نهایی شما به عنوان مراقب والدین (ورای نیازهای پزشکی) این است که به انها کمک کنید که رفتارهای اساسی و ضروری برای زندگی را اجرا کنند. این رفتارها به‌عنوان رفتارهای زندگی روزانه معروف بوده و عبارتند از غذا خوردن، حمام کردن، تغییر و بهداشت فردی، مدیریت مالی، گرفتن داروهای تجویز شده.

کمک به والدین در زمینه فعالیتهای روزانه نه تنها باعث مراقبت از سلامت جسمی آنها شده بلکه بهبود احساسی  و توانایی انها برای وقار زندگی آنها میشود.

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

.در جستجوی کمک های دولتی باشید که شما و والدینتان مستحق آنها هستید. منافع و وسایل خاصی وجود دارد که دولت برای حمایت چنین افرادی تدارک دیده است. نگاهی به وب سایت دولت بیندازید تا بفهمید که آیا این کمک ها به شما و والدینتان تعلق میگیرد یا نه.

چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید?

۱.درصورت نیاز درخواست کمک های حرفه ای بکنید.

هنگامی که به کمک والدینتان میاید، ممکن است به نقطه ای برسید که بفهمید قادر به رفع همه نیازهای آنها نیستید. در ان زمان بایستی با یک مراقب سالمند حرفه ای یا مددکار خانه ای تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

-حتی اگر احساس کنید که بدلیل این‌که والدین شما هستند بایستی از انها مراقبت کنید باز هم ممکن است مجبور شوید با یک مددکار حرفه ای تماس بگیرید تا به شما کمک کند. فراموش نکنید که سلامتی والدینتان بسیار مهمتر از غرور شخصی شماست.

-توجه کنید که والدین شما ممکن است ابتدا در مقابل مددکار حرفه ای مقاومت کند. شما ممکن است مجبور شوید آنها را متقاعد کنید.

پست مرتبط با چطور با والدین مسن که با شما زندگی می‌کنند رفتار کنید؟ سندرم آشیانه خالی 

 

چطور با والدین مسن رفتار کنید؟ و دیگر مقالات متنوع روانشناسی در روان راهنما

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *