کتاب اصول روانکاوی فروید نوشته ارنست جونز

کتاب اصول روانکاوی

عقاید مختلفی در مورد اینکه اصول روانشناسی فروید چیست وجود دارد. آیا هدف او این بوده است که روانشناسی را در قلمرو عتوم طبیعی بیاورد؟ یا اینکه عقدۀ ادیپ اساس و پایۀ رفتار بشر است و یا عوامل « خود » و« سرشت» و « وجدان » اصول روانشناسی فروید را تشکیل میدهد ؟ وبالاخره آیا نوع رفتارهای تکراری که در دوران کودکی پی ریزی میشود بنیان گذار شخصیت بزرگسالی است ؟
بدون شک تمام این عوامل قسمتهای مهمی از روانشناسی فروید می باشد ولی درجۀ اهمیت هر کدام بستگی دارد به قضاوت افرادی گه تئوریهای فروید را تعبیر کرده اند. همانطور که مشاهده خواهد شد از نظر ما تمام این تئوریها دارای نواقص اصولی میباشد و بعضی از آنها سبب عدم پیشرفت سریع و علمی پسیکو آنالیز شده اند.
در اینجا سوِالی که پیش میاید این است که عقاید فروید تا چه اندازه در تشکیل و پیشرفت روانشناسی و روان پزشکی جدید موُثر بوده است ؟ در جواب این سئوال میتوان چنین پاسخ داد که تقریباً تمام افکار و عقاید مهم در این زمینه را فروید پایه گذاری کرده تمود و تکامل رواکاوی مرهون نظریات اصولی او می باشد. یکی از مشکلاتی که در عرصضه داشتن اصول هر تئوری وجود دارد ،این است که این اصول معموتاً مخلوط با مقداری عقاید نا صحیح وغیر علمی است . در اینجا سعی خواهد شد که آن اصول ونظریات فروید که دارای ارزش علمی میباشد عرضه شود. بنظر من مهمترین و اصولی ترین کشف فروید این نظریه است که در عوامل روانی ، رابطهٌ علت و معلولی وجود دارد وعواطف و احساسات را عواملی که اغلب ناخود آگاه می باشند تحریک می نمایند.
بعلاوه محرکهایی که ما وادار بانجام عملی می کنند معموتاً جنبهٌ هیجانی یا عاطفی دارند . ولی اگر بخواهیم بگوییم کدامیک از این نظریات به تنهایی از همه مهمتر است، بنظر من نظریهٌ محرک های ناخود آگاه در درجهٌاول اهمیت قرار می گیرد. این عقیده از آنجمله نظریه هاست که قبولیت عمومی داشته و فقط عدهٌ کمی آنرا بدرستی درک میکنند.

 

کتاب اصول روانکاوی

موضوع :  احوال و آثار و زندگانی فروید  – عقاید فروید – تحلیل آثار و عقاید فروید –  روانکاوی  – مقدمات و اصول روانکاوی  – پسیک آنالیز

توجه : برای استفاده از این کتاب در صورت لود (بارگذاری) نشدن ، از VPN استفاده نمایید

راهنمای استفاده از کتابخانه روان راهنما

برای مطالعه این کتاب باید عضو شوید

[ihc-hide-content ihc_mb_type=”show” ihc_mb_who=”1,2,3″ ihc_mb_template=”1″ ]

[/ihc-hide-content]

مطالعه سایر کتابهای روانشناسی

به دلیل رعایت حقوق ناشرین و نویسندگان، کتاب های این بخش صرفا برای مطالعه در سایت است . لطفا تقاضای دانلود فایل نفرمایید.

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *