پرسشنامه خودکارآمدی دانش آموز
پرسشنامه خودکارآمدی دانش آموز جینک و مورگان
خودکارآمدی(Self-efficacy) از نظریه شناختی- اجتماعی(Social cognition Theory) آلبرت باندورا (۱۹۹۷) روانشناس مشهور، مشتق شده است که به باورها یا قضاوتهای فرد به توانائیهای خود در انجام وظایف و مسئولیتها اشاره دارد. نظریه شناختی- اجتماعی مبتنی بر الگوی علّی سه جانبه رفتار، محیط و فرد است. این الگو به ارتباط متقابل بین رفتار، اثرات محیطی و عوامل فردی(عوامل شناختی، عاطفی و بیولوژیک) که به ادراک فرد برای توصیف کارکردهای روان شناختی اشاره دارد، تأکید می کند. بر اساس این نظریه، افراد در یک نظام علّیت سه جانبه بر انگیزش و رفتار خود اثر می گذارند. باندورا(۱۹۹۷) اثرات یک بعدی محیط بر رفتار فرد که یکی از فرضیه های مهم روان شناسان رفتار گرا بوده است، را رد کرد. انسانها دارای نوعی نظام خود کنترلی و نیروی خود تنظیمی هستند و توسط آن نظام برافکار، احساسات و رفتار های خود کنترل دارند و بر سرنوشت خود نقش تعیین کنندهای ایفا می کنند.
خودکارآمدی تحصیلی: خودکار آمدی تحصیلی به قضاوت فرد راجع به تواناییاش برای سازمان و انجام انواع تکالیف آموزشی طرح شده، گفته میشود(نظام پور، ۱۳۹۱، ص ۷).
دانلود پرسشنامه خودکارآمدی دانش آموز جینک و مورگان
به همراه مقالات پژوهشی مرتبط
توجه:
کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید آزمون ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گرد
پرسشنامه خودکارآمدی دانش آموز
با ما در روان راهنما همراه باشید