پرسشنامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان سینها و سینگ

پرسشنامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان سینها و سینگ

     اصطلاح سازگاری[۱] اشاره به کسب نوعی درک از رفتارها، افکار و احساسات خود یا دیگران دارد که همراه با احساس کفایت و موفقیت در جهت شکل گیری راهبردهای مواجهه ( مقابل ) با نیازها و چالش های روزمره زندگی است ( آلن[۲]، ۱۹۹۰، ص ۵). ما در زندگی روزمره به صورت مستمر در تلاش برای ارضای نیازهای خود و کسب موفقیت هستیم و جهت نیل به این خواسته ها باید بطور مستمر با ویژگی ها و شرایط محیطی مواجه[۳] شویم و به تناسب آن شرایط واکنش نشان دهیم. رفتارهای مواجهه ای یا مقابله ای ما معمولاً همراه با نوعی تطابق[۴] موقتی است. این تطابق اگر به ارضاء واقعی نیازها و رسیدن به خواسته ها و اهداف منجر شود، می گوئیم سازگاری حاصل شده است( کمپبل[۵]، ۱۹۸۱ ). در غیر این صورت رفتار فرد رفتاری سازگارانه نیست و به عبارت دیگر دچار اختلال است.

این پرسشنامه یک ابزار خود-گزارشی مداد- کاغذی است که در سال ۱۹۹۳ توسط سینها و سینگ ساخته شده و در سال ۱۳۷۷ توسط کرمی ترجمه و نگارش شده است. این پرسشنامه دانش ­آموزان دبیرستانی (گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ ساله) با سازگاری خوب را از دانش ­آموزان با سازگاری ضعیف در سه عامل، شامل سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی (هر کدام شامل ۲۰ گویه) جدا می­سازد. همچنین آن­ها را از لحاظ میزان سازگاری کلی یا عمومی می­سنجد

دانلود پرسشنامه سازگاری اجتماعی دانش آموزان

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید آزمون ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گرد

 

[۱] -Adjustment

[۲] -Bem P. Allen

[۳] -Cope

[۴] -Adaptation

[۵] -R. j. campbell
با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


bookh این مجموعه را ببینید bookh
این مطلب روان راهنما را به اشتراک بگذارید

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *