پرسشنامه شنود موثر گلن و پود ، شنود موثر افراد در ارتباطات خود

پرسشنامه شنود موثر گلن

گوش دادن فعال (Active Listening) است که گاهی هم تحت عنوان گوش دادن موثر (Effective Listening) از آن یاد می‌شود (اگر چه این دو اصطلاح، تفاوت‌هایی جزئی هم با هم دارند).

شنیدن، یک بحث کاملاً‌ فیزیولوژیک است  و صرفاً به معنای فعال شدن سنسورهای شنوایی ما در اثر امواج صوتی است.

گوش دادن یک مهارت شناختی (Cognitive) است و عملاً یک فعالیت ذهنی و تحلیلی محسوب می‌شود.

به عقیده بسیاری از روانشناسان و متخصصان علوم ارتباطات، گوش دادن را می توان مهم ترین مهارت ارتباطی دانست که می تواند صمیمیت، موفقیت و روابط اثربخش را فراهم سازد (جعفری مقدم، ۱۳۸۷). تا هنگامی که بهتر گوش می دهیم، قادریم همکار، کارمند و رییس خود را بهتر درک نماییم و با او هم آهنگ شویم. به نظر می رسد، هر اندازه مهارتهای ارتباطی یک مدیر بیش تر باشد، تغییر رفتار کارکنان بیش تر خواهد بود و باعث جذب مشتریان بیشتری به سازمان می شود (امینیان، ۱۳۸۶).

گوش دادن، یک تعهد و یک اقدام به منظور خوش آمدگویی و توافق است. تعهدی که برای فهمیدن و رسیدن به درک همدلانه لازم می باشد. از این رو، گوش دادن مؤثر عبارت است از مشارکت فعال در یک گفت و شنود؛ فعالیتی که گوینده را در انتقال منظور خویش یاری می دهد (زالوفسکی، ۲۰۰۷). برای سنجش ارتباط موثر از پرسشنامه شنود موثر  گلن و پود استفاده می شود.

دانلود پرسشنامه شنود موثر گلن

 

 

 

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *