پرسشنامه اعتماد سازمانی کاناواتا ناچی و یو

پرسشنامه اعتماد سازمانی کاناواتا ناچی و یو

«اعتماد در محیط‌های کاری یکی از منابع مهم مزیت رقابتی است.» (لامسا و پوستیت، ۲۰۰۶) چندی است که این عقیده به شدت با اقبال عمومی مواجه شده است. با توجه به اینکه سازمان‌های امروزی برای موفقیت به شدت به اعتماد سازمانی نیازمندند، انتظار می‌رود که مدیریت با استفاده از فعالیت‌های مدیریتی مناسب آن را در سازمان پرورش دهد. ضرورت اعتماد: در مبحث ضرورت اعتماد کلمات و جملات ماندگار فراوانی نقل شده است و حتی در مراودات کاری نیز نمونه‌هایی از اهمیت و ضرورت آن را به خوبی دیده‌ایم.

تعریفی که از اعتماد ارائه گردیده؛ عموما آن را انتظارات یا باورهایی می دانند که افراد دوست دارند به دیگران به طریقی قابل پیش بینی و نه صرفا در راستای منفعت شخصی خود نشان دهند. به عبارت دیگر اعتماد سازمانی، اعتمادی است که به موجب آن خط و مشی های سازمان آن گونه که بیان شده است به طور منصفانه اداره و انجام خواهد شد. نقش حیاتی اعتماد سازمانی، منجر به بهبود کارایی و اثربخشی سازمانی و همکاری بین فردی و بین سازمانی می شود. اعتماد همچنین به عنوان عامل اساسی در اثربخشی رهبری ، رضایت کارکنان، تعهد و عملکرد معرفی شده است.

پرسشنامه اعتماد سازمانی کاناواتا ناچی و یو(۲۰۰۲) طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۱۲ سوال و ۳ مؤلفه اعتماد مبتنی بر شناخت، اعتماد مبتنی بر تأثیر و گرایش به اعتماد می باشد و بر اساس طیف پنح گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (اکثر همی تیمی های من رویکردی حرفه ای و متخصصانه نسبت به شغل خود دارند.) به سنجش اعتماد سازمانی می پردازد.

دانلود پرسشنامه اعتماد سازمانی کاناواتا ناچی و یو

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود پرسشنامه اعتماد سازمانی به ایمیلتان ارسال می گرد

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


 

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *