پرسشنامه تحمل پریشانی هیجانی DTS

پرسشنامه تحمل پریشانی هیجانی

تحمل پریشانی، یک ساختاردرحال ظهور در روانشناسی است که به چندین مفهوم مختلف آورده شده است. با این حال به طور گسترده  اشاره دارد به ظرفیت درک احساس منفی مقاومت افراد، ویا دیگر حالت های آزاردهنده ( مانند ناراحتی جسمی) و کنش های رفتاری ناشی از تاب آوری وتحمل، درمقابل انواع محرکهای تنش زا(استرس زا) است (لیرو، زولنسکی و برنستین ، ۲۰۱۰).

برخی تعاریف از تحمل پریشانی  نیز مشخص کرده اند که تحمل این حالتهای منفی در زمینه هایی رخ می‌‌دهد که در آن روش هایی برای فرار از ناراحتی وجود دارد (زولنسکی، رنستین و ووجانویچ ، ۲۰۱۱).

ساختارهای نظری تحمل پریشانی

چندین مدل از سلسله مراتب ساختاری تحمل پریشانی ارائه شده است. برخی از آثار اظهار می‌کنندکه تحمل درد جسمی و روحی سازه های متمایزی است.

به طور خاص حساسیت به احساس اضطراب و تحمل حالت‌های هیجانی منفی ممکن است به عنوان یک جنبه از یک ساختار بزرگتر نشان دهنده حساسیت و تحمل به طور گسترده در ارتباط باشد، با این حال، ناراحتی در مورد عوامل استرس زای جسمی، یک ساختار کاملاً جداگانه با حساسیت به حالت های احساسی است (برنشتین، آمیت، زولنسکی  و همکاران، ۲۰۰۹).

قابل توجه است که این کار مقدماتی با اقدامات خودسنجی و یافته ها مقطعی در آفرینش انجام شده است. نویسندگان توصیه می‌کنند که کارهای بیشتری برای تایید روابط و جهت گیری های علیت ضروری است.

کار اخیر، بر تمایز تحمل پذیری عاطفی و جسمی به ساختاری بالاتر از تحمل دشواری تجربی جهانی گسترش می‌یابد.

این چهارچوب بر ساختار تحمل است که به لحاظ تاریخی با عنوانی متمایز از تحمل پریشانی مورد مطالعه قرار گرفته است.پنج ساختار زیر به عنوان عوامل اجرایی پایین تر برای ساختار تحمل پذیری کلی طراحی شده اند و عبارتند از:

  • تحمل تردید و یا تمایل به واکنش احساسی، شناختی یا رفتاری به موقعیت های نامشخص(بوهر و دوگاس ، ۲۰۰۵).
  • تحمل ابهام و یا تحمل درک شرایط پیچیده، خارجی و/ یا موقعیت های مبهم محرک ها(بوهر و دوگاس، ۲۰۰۵).

تحمل ناامیدی یا ظرفیت درک شده برای مقاومت در برابر سختی (به عنوان مثال اهداف زندگی بی نتیجه) (لیرو، زولنسکی و برنستین، ۲۰۱۰).

  • تحمل حالت های احساسی منفی یا ظرفیت ادراک شده برای مقاومت در برابر اضطراب درونی (سیمونز، جفری، گاهر و رالوکا، ۲۰۰۵).

  • تحمل احساسات جسمی یا ظرفیت ادراک شده برای مقاومت در برابر احساسات جسمی ناخوشایند (اشمیت، ریچی، فیتزپاتریک و کارا  ۲۰۰۶).

 

دانلود پرسشنامه تحمل پریشانی هیجانی

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید آزمون ، دکمه ی دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گردد.
با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *