کتاب رشد تفکر منطقی از کودکی تا نوجوانی – ژان پیاژه
کتاب رشد تفکر منطقی از کودکی تا نوجوانی – ژان پیاژه و اینهلدر را در روان راهنما دانلود کنید
The Growth of Logical Thinking from Childhood to Adolescence
Authors: Jean Piaget, Bärbel Inhelder
This book has two aims: to set forth a description of changes in logical operations between childhood and adolescence and to describe the formal structures that mark the completion of the operational development of intelligence. To tie these together the authors have tried to present the material in a way that would stress the close relationship between the two. Each of the first fifteen chapters (Parts I and II) includes an experimental part by the first author and a brief final analysis by the second author. This analysis aims to isolate the formal or propositional structures found in each case. Chapters 16 and 17 (beginning of Part III) are the work of the second author, whereas Chapter 18 is a joint production. In addition, the specific problems of experimental induction analyzed from a functional standpoint (as distinguished from the present structural analysis) will be the subject of a special work by the first author
دانلود کتاب رشد تفکر منطقی از کودکی تا نوجوانی پیاژه
مطالب مرتبط با کتاب رشد تفکر منطقی از کودکی تا نوجوانی پیاژه
دانلود رایگان کتاب مفهوم دنیا نزد کودک – ژان پیاژه ، رشد کودک
نظریه تحول ژان پیاژه (۱۹۳۶) تبیین میکند که چگونه کودک مدلی ذهنی از دنیا میسازد. او با این ایده مخالف بود که هوش صفتی ثابت است و تحول شناختی را بعنوان فرایندی در نظر گرفت که بواسطه بلوغ زیستی و تعامل با محیط رخ می دهد.
پیاژه در موسسه بینه در دهه ۱۹۲۰ مشغول به کار شد و کارش توسعه نسخه فرانسوی سوالات آزمونهای هوش انگلیسی بود. او شیفته دلایلی بود که کودکان برای جوابهای غلطشان به سوالاتی که نیاز به تفکر منطقی داشت، ارائه میدادند. او معتقد بود که این جوابهای نادرست تفاوتهای مهمی را بین تفکر بزرگسالان و کودکان نشان می دهد.
پیاژه (۱۹۳۶) اولین روانشناسی بود که مطالعه ای نظاممند در مورد تحول شناختی انجام داد. کار او شامل نظریه مرحلهای تحول شناختی کودک بود که مطالعات مشاهده ای از شناخت در کودکان و یک سری آزمونهای ساده برای نشان دادن تواناییهای شناختی متفاوت را در بر داشت.
آنچه ژان پیاژه میخواست انجام دهد، اندازهگیری میزان توانایی کودکان برای شمارش، هجی کردن یا حل مسائل بهعنوان روشی برای نمرهگذاری هوششان نبود. آنچه که او بیشتر به آن علاقهمند بود، روشی بود که در آن مفاهیم بنیادی مانند ایده تعداد، زمان، کمیت، علیت، قضاوت و غیره آشکار میشدند.
قبل از کار پیاژه ، فرض رایج در روانشناسی این بود که کودکان صرفاً متفکرانی دارای توانایی کمتر نسبت به بزرگسالان هستند. پیاژه نشان داد که کودکان خردسال کاملا متفاوت از بزرگسالان فکر میکنند.
با ما در روان راهنما همراه باشید
صفحه اصلی دانلود کارگاه ، کتاب ، ویدئوهای آموزشی ، پاورپوینت و نرم افزار