پرسشنامه اختلال سلفیتیس به همراه توضیحات کاملی از رفتار سلفی گرفتن

پرسشنامه اختلال سلفیتیس

اخیراً انجمن روانپزشکی امریکا، تمایل به عکس گرفتن از خود یا همان “عکس سلفی” را به عنوان اختلال روانی تایید کرده است که آن را با اصطلاح «سلفیتیس» یا selfitis نامیده‌اند.

تعریف «سلفیتیس»: «تمایل وسواسی ـ اجباری برای گرفتن عکس از خود و فرستادن آن در شبکه‌های اجتماعی تا بتوانند کمبود عزت نفس و شکاف حاصل از فقدان صمیمیت را جبران کنند و در سه سطح رده‌بندی می‌شود؛ لب مرزی، حاد و مزمن.»

۱- اگر روزی سه عکس سلفی از خود می‌گیرید اما آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نمی‌گذارید، در رده‌ سلفیتیس، لب مرزی قرار می‌گیرید.

۲- اگر روزی حداقل سه عکس از خودتان را به این شبکه‌ها ارسال می‌کنید، دچار اختلال سلفیتیسحاد هستید.

۳- اگر اشتیاق غیرقابل کنترلی برای گرفتن روزانه شش عکس از خود و ارسال آنها را تجربه می‌کنید، شما دچار اختلال سلفیتیس مزمن هستید.

افرادی با مشخصه‌های «توجه‌طلب با اعتماد به‌نفس پایین»، «خودشیفته‌ها»، «افراد دوری‌گزین»، «افرادی که به دنبال آخرین مد هستند»، «وابستگی ایجاد شده به دنبال انتشار عکس و دریافت لایک» بیشتر درگیر این حالت هستند. این پدیده می‌تواند اختلال “خودشیفتگی دیجیتالی” به همراه داشته باشد.

مقیاس رفتار سلفیتیسیا پرسشنامه اختلال سلفیتیسدارای ۲۰ آیتم است و سلفیتیسرا در ۶ عامل مختلف میسنجد

دانلود پرسشنامه اختلال سلفیتیس

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود نرم افزار افزایش دقت و تمرکز کودکان به ایمیلتان ارسال می گرد

توضیحات : مقیاس حاضر دارای مبانی نظری ، توضیحات مربوط به روایی و پایایی ، روش نمره گذاری  و توضیحات کامل فاکتورهای مقیاس (در ۱۴ صفحه) است

فاکتور اول: ارتقای محیطی
فاکتور دوم: رقابت اجتماعی
فاکتور سوم: جلب توجه
فاکتور چهارم: تعدیل خلق و خو
فاکتور پنجم: اعتماد به نفس
فاکتور ششم: انطباق اجتماعی

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


 

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *