پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیپ به منظور سنجش میزان امتیاز خلاقیت استفاده شده است. این پرسشنامه توسط رندسیپ ابداع و در سال ۱۹۷۹م. در مجله کارکنان به چاپ رسیده است. ایوان سیوچ و ماتسون در کتاب مدیریت و رفتار سازمانی در فصلی به نام “تصمیم گیری” پرسش نامه خلاقیت رند سیپ را به عنوان ابزاری کامل برای سنجش خلاقیت عنوان کرده اند( ایوان اسیوچ و ماتسون،۱۹۷۹  به نقل از ضرغامی و همکاران، ۱۳۹۱). این پرسشنامه شامل ۵۰ سوال است و هر سوال به صورت مقیاس پنج ارزشی لیکرت درجه بندی شده است(۵= کاملا موافقم؛ ۴= موافقم؛ ۳= بی نظم؛ ۲= مخالفم؛ ۱= کاملا مخالم).

در پرسشنامه خلاقیت رندسیپ محدوده امتیازات حاصله بر اساس شیوه امتیازدهی رندسیپ، بین ۱۰۰ تا ۱۰۰- تعیین شده است که امتیاز بالاتر نمایانگر خلاقیت بالاتر میباشد

نحوه امتیاز بندی به این نحو است که اگر امتیاز محاسبه شده بین ۸۰ تا ۱۰۰ باشد شما خیلی خلاق هستید، اگر بین ۶۰ تا ۷۹ باشد خلاقیت شما بالای متوسط است، بین ۴۰ تا ۵۹ خلاقیت متوسط و ۲۰ تا ۳۹ زیر متوسط و در آخر از ۱۹ تا ۱۰۰ غیر خلاق می باشد. مدیران از بین گزینه های (کاملاً موافقم، موافقم، بی نظرم، مخالفم و بسیار مخالفم) می بایست انتخاب نمایند. به ترتیب نمره های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ به آن تعلق می گیرد.

پایایی  و روایی  پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

روایی پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

منظور از روایی این است که مقیاس و محتوای ابزار یا سوال های مندرج در ابزار دقیقاً متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد، یعنی اینکه هم داده های گردآوری شده از طریق ابزار، مازاد بر نیاز تحقیق نباشد و هم اینکه بخشی از داده های مورد نیاز در رابطه با سنجش متغیرها در محتوای ابزار حذف نشده باشد، به عبارت دیگر، عین واقعیت را به خوبی نشان دهد (حافظ نیا، ۱۳۸۷).
برای به دست آوردن روایی پرسش نامه ها از روش روایی محتوایی  استفاده شد، بدین منظور از نظرات اساتید راهنما و متخصصین این امر استفاده شد و مورد تایید قرار گرفت.

پایایی پرسشنامه خلاقیت سازمانی رندسیب

مقصود از پایایی یا اعتبار یک وسیله اندازه گیری آن است که اگر خصیصه مورد سنجش را با همان وسیله (یا وسیله مشابه و قابل مقایسه با آن) تحت شرایط مشابه دوباره اندازه بگیریم، نتایج حاصل تا چه حد مشابه، دقیق و قابل اعتماد است (هومن، ۱۳۹۱: ۳۵۹). برای محاسبه پایایی پرسش نامه ها از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد.

دانلود پرسشنامه خلاقیت سازمانی

 

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *