پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو ، سالانووا و اسچفلی
پرسشنامه فرسودگی تحصیلی
کاملا موافقم | موافقم | نظری ندارم | مخالفم | کاملا مخالفم |
عبارات |
ردیف | |
با مطالعه کردن، احساس می کنم که از نظر هیجانی تحلیل می روم و بی رمق می شوم. | ۱ | ||||||
از زمان ثبت نام در دانشگاه، علاقه ام به مطالعه کمتر شده است. | ۲ | ||||||
من می توانم به طور موثر مسائلی را که هنگام مطالعاتم پیش می آیند حل کنم. | ۳ | ||||||
در پایان یک روز درسی در محل تحصیلم احساس خستگی و تحلیل رفتگی می کنم. | ۴ | ||||||
شور و اشتیاقم نسبت به مطالعه کمتر شده است. | ۵ | ||||||
من اعتقاد دارم که مشارکت و سهم موثری در کلاسهایی که در آنها شرکت می کنم دارم. | ۶ | ||||||
در نتیجه ی مطالعه، احساس فرسودگی و خستگی مفرط به من دست می دهد. | ۷ | ||||||
به عقیده خودم دانشجوی خوبی هستم. | ۸ | ||||||
من چیزهای بسیار جالبی در طول دوره مطالعاتم یاد گرفته ام. | ۹ | ||||||
وقتی صبح از خواب بیدار می شوم و مجبورم که روز دیگری را در محل تحصیلم سپری کنم، احساس کسالت و خستگی می کنم. | ۱۰ | ||||||
من نسبت به سودمندی و فایده ی بالقوه ی مطالعاتم بسیار بدبین شده ام. | ۱۱ | ||||||
زمانیکه به اهداف مطالعاتیم دست می یابم احساس شوق و برانگیختگی می کنم. | ۱۲ | ||||||
مطالعه یا شرکت کردن در کلاس واقعا به من فشار وارد می کند. | ۱۳ | ||||||
من نسبت به اهمیت مطالعاتم دچار تردید شده ام. | ۱۴ | ||||||
مطمئنم که در انجام فعالیتها در کلاس به طور موثری عمل می کنم. | ۱۵ |
سوالات تست فرسودگی تحصیلی
تاریخچه و نمره گذاری پرسشنامه فرسودگی تحصیلی
مقیاس فرسودگی تحصیلی را برسو ، سالانووا و اسچفلی(۲۰۰۷) ساختهاند. این پرسشنامه سه حیطه فرسودگی یعنی خستگی تحصیلی، بیعلاقگی تحصیلی و ناکارآمدی تحصیلی را میسنجد. پرسشنامه فرسودگی تحصیلی پانزده ماده دارد. که با روش درجه بندی لیکرت ۵ درجهای کاملاً مخالف تا کاملاً موافق توسط آزمودنیها درجهبندی شده است. خستگی تحصیلی ۵ ماده (۱، ۴، ۷، ۱۰، ۱۳مطالب درسی خستهکننده هستند)، بیعلاقگی تحصیلی ۴ ماده (۲، ۵، ۱۱، ۱۴ احساس میکنم نسبت به مطالب درسی علاقه ندارم ) و نا کارآمدی تحصیلی ۶ ماده (۳، ۸، ۹، ۱۲، ۱۵ احساس می کنم نمی توانم از عهدهی مشکلات درسی بر بیایم) دارد.
روایی و پایایی مقیاس فرسودگی تحصیلی
پایایی تست فرسودگی تحصیلی را سازندگان آن به ترتیب ۷۰/۰، ۸۲/۰ و ۷۵/۰ برای سه حیطهی فرسودگی تحصیلی محاسبه کرده اند. اعتبار . پرسشنامه فرسودگی تحصیلی را محققان با روش تحلیل عامل تأییدی محاسبه شده که شاخص ها ی برازندگی تطبیقی (CFI) شاخص برازندگی افزایشی (IFI) و شاخص جذر میانگین مجذورات خطای تقریب[۱] مطلوب گزارش کردهاند. ضرایب اعتبار . پرسشنامه فرسودگی تحصیلی از طریق همبسته کردن آن با پرسشنامه فشارزاهای دانشجویی به ترتیب برابر با ۳۸/۰، ۴۲/۰ و ۴۵/۰ محاسبه شده که در سطح P<0/001 معنی دار است (نعامی، ۱۳۸۸).
[۱] rmsea
با ما در روان راهنما همراه باشید
صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس
توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir)

