پرسشنامه کار گروهی (گروه گرایی) ایوانز و جارویس

پرسشنامه کار گروهی

کار گروهی: عبارت است از انجام کاری مشترک توسط گروهی از افراد به‌طوری‌که هر فرد علایق و نظرات خود را پایین‌تر از پایبندی به کارآیی و وحدت گروه قرار دهد. این بدین معنی نیست که افراد به تنهایی دیگر اهمیت ندارند بلکه بدین معنی است که کار گروهی موثر و کارآمد فراتر از علایق فردی قرار گرفته و در عین حال بر اساس آن استوار می‌گردد(ایوانز و جارویس، ۱۹۸۶). یکی از محاسنی که همواره برای کار گروهی ذکر شده ایجاد هم افزایی و افزایش بهره وری بوده؛ به ویژه امروزه که کار گروهی و تیمی به دلیل میان رشته ای بودن، پیچیدگی امور و پرهزینه بودن علم مدرن بیش از پیش ضرورت یافته است. از این روست که توانایی در انجام کار گروهی به یکی از شایستگی های اساسی مورد نیاز جوامع تبدیل شده است. صاحب نظران بسیاری مانند کالارجیروس و وودز؛ کالهن و همکاران، ادواردز و اکاترینی و سازمان های مختلفی اعم از تولیدی مانند فورد، دل و تاتا (ابوالعلایی و غفاری، ۱۳۸۵) و خدماتی مانند یونیدو؛ فدراسیون حسابداران (۲۰۰۲) و های گروپ برای منابع انسانی داشتن مهارت کار مشارکتی را ضروری دانسته اند (کرمی و همکاران، ۱۳۹۱).

پرسشنامه کار گروهی یا گروه گرایی

پرسشنامه کار گروهی توسط ایوانز و جارویس (۱۹۸۶) ساخته شده است که از ۲۰ گویه تشکیل شده است و به منظور سنجش احساسات فرد نسبت به کار گروهی بکار می رود.

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *