راهنمای شیوه نگارش مقاله نویسیAPA

راهنمای شیوه نگارش مقاله نویسیAPA

استناد کردن یا سند آوردن از مهم ترین و در عین حال پیچیده ترین موارد تهیه هر گونه نوشته علمی نظیر پایان نامه، مقاله و…است. منظور از استناد کردن این است که نویسنده چگونگی استفاده از اندیشه های دیگران را به خواننده معرفی نماید و ضمنا از دزدی ادبی یا Plagiarism جلوگیری کند. معمولا در دانشگاهها، مجلات علمی و کنفرانس ها روش ارجاع دادن مشخص می شود که شامل چندین روش است که سه مورد در زیر نام برده شده است:

APA: psychology, education, and other social sciences.

MLA: literature, arts, and humanities.

AMA: medicine, health, and biological sciences.

ارجاع نویسی  APA (American Psychological Association)  که توسط انجمن روانشناسی آمریکا ابداع شد، بیشترین میزان استفاده را دارد که معمولا در کتاب APA manual که دارای ورژن های مختلفی هست مثل ویرایش ۴و۵ و۶ توضیحات کاملش می آید. برای هر مرجع علمی که در نوشته علمی خود ایجاد می کنیم دو بار هر مرجع یا استناد می آید:

  • یکبار داخل متن با توضیحات مختصر.
  • یک بار در انتهای نوشته و در قسمت لیست منابع و مراجع که با جزئیات کامل می آید. لیست منابع بعد از متن مقاله ، ولی پیش از ضمائم آن، به صورت الفبای مرتب شده و درج می‌شود.

دانلود راهنمای شیوه نگارش مقاله نویسیAPA

دانلود

صفحه اصلی دانلود کارگاه ، کتاب ، پرسشنامه ، ویدئوهای آموزشی ، پاورپوینت و نرم افزار


روان راهنما

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *