نقاشی روی در و دیوار و روش برخورد والدین با این رفتار

نقاشی روی در و دیوار

تقریبا همه پدر و مادرها با خطوط بلند و کوتاه و کج و کوله‌ای که کودکان روی در و دیوارهای خانه نقاشی می‌کنند آشنا هستند. اگر شما هم چنین تجربه‌ای را چشیده باشید، می‌دانید که دیدن چنین صحنه‌ای چه پتانسیلی برای از کوره به در بردن شما دارد. اما شاید اگر معنی این خط‌خطی‌ها را از دید کودکتان بدانید بتوانید ضمن حفظ خونسردی‌تان، این رفتار خلاقانه او را به مسیر درست سوق بدهید
اگر در حین یکی از این خط‌خطی‌های دیواری، به چهره کودکتان دقت کرده باشید حتماً متوجه آرامش و رضایتی که بابت این کار در چهره او موج می‌زند شده‌اید، درست برعکس احساسی که شما دارید! دلیل این آرامش و رضایت آن است که او از معنای این نقاشی‌ها آگاه است اما شما نه. از دید بچه‌ها این نقاشی‌های دیواری چند معنی مهم دارند

چگونه با کودکانی که بر روی در و دیوار منزل نقاشی می کنند رفتار کنیم؟

برخورد با نقاشی روی در و دیوار

کودکان علاقه زیادی به نقاشی روی در و دیوار خانه دارند چون هم به راحتی در دسترس است و هم فضایی باز و نامحدود برای نقاشی کردنشان است و از انجام این کار لذت میبرند و البته خیلی وقتها این مسئله باعث درد سر و تنش بین مادر و کودک میشود.

چگونه باید بااین مشکل برخورد کرد ؟ هنگام انجام دادن نقاشی روی دیوار با صدای بلند و محکم و قاطع بگو یید )نه، نکن روی دیوار نباید نقاشی کنی( و بعد جلو رفته دستش را گرفته و کمی بفشارید و در چشمانش خیره شده تا متوجه شود که از عملش عصبانی و ناراحت هستید.

از آنجائی که نقاشی برای کودک لذت بخش است و حتی منجر به رشد خلاقیت وی می شود بنابر این سعی کنید مکانهایی از قبیل پارکینک، انباری، یا قسمتی از حیاط خانه را مشخص کنید تا کودک بتواند روی آنها نقاشی کند.

یک تخته برای او تهیه و روی دیوار نصب کنید تا روی آن نقاشی کند و گاهی اوقات برای لذت بخش شدن این لحظه با او همراه شده و نقاشی کنید.

اگر کودک اصرار به نقاشی روی در و دیوار و جاهای ممنوع را داشت کاغذ بزرگی تهیه و روی دیوار بچسبانید و بگو یید فقط روی این کاغذ نقاشی کند.

در صورت رعایت قوانینی که گذاشتید حتما او را تحسین و تشویق نما یید.  می توانید از لوازم نقاشی یا دفترهای نقاشی به عنوان جایزه استفاده کنید.

اگر موارد ذکر شده را رعایت نکرد از تدابیر منفی استفاده کنید.  زمانی که قسمتی از دیوار را نقاشی کرد او را مجبور کنید آن قسمت را تمیز کند و اگر باز هم تکرار کرد تنبیه را گسترد هتر و او را مجبور کنید قسمت بیشتری از دیوار را تمیز کند.

در صورتی که این تنبیه موثر نبود او را از چیزهای مورد علاقه اش محروم کنید مثال از تماشای تلویزیون، یا خوراکی مورد علاقه اش.  البته مدت تنبیه را طولانی نکنید بطوریکه بیشتر از یک روز نشود.  اگر در سنی است که پول توجیبی می گیرد میتوانید از پول توجیبی اش کم کنید.

مطالب مرتبط با نقاشی روی در و دیوار

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *