پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ بر اساس مدل هوش هیجانی گلمن

پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ

اصطلاح هوش هیجانی اولین بار در سال ۱۹۹۰ و به عنوان نوعی از هوش اجتماعی توسط مایر و سالوی مطرح شد. مایر و سالوی هوش هیجانی را توانایی بازشناسی معنای عواطف و ارتباطات شمرده‌اند که فرد را قادر می‌سازد تا مشکلاتش را حل کند. هوش هیجانی به سه طبقه ارزیابی هیجانات، تنظیم هیجانات و استفاده از هیجانات در حل مسایل تقسیم می‌شود.

گلمن معتقد است که هوش هیجانی جنبه‌ای از هوش است که در دستیابی افراد به موفقیت در ابعاد مختلف زندگی، بیشتر از هوش شناختی نقش دارد. بار ـ آن معتقد است که هوش هیجانی در اغلب اوقات، رشد می‌یابد و می‌توان آن را با استفاده از آموزش، برنامه‌ریزی و درمان، گسترش داد. او معتقد است افرادی که دارای هوش هیجانی بالا هستند، عموماً در برخورد با خواسته‌ها و فشارها و فشارهای محیطی، عملکرد موفقیت‌آمیزتری دارند.

تحقیقات نشان داده است که همپوشی بالایی میان هوش هیجانی و عامل‌های شخصیت وجود دارد. پژوهش‌های تجربی مختلفی نشان داده است که هوش هیجانی، ممکن است بهترین پیش‌بینی کننده موفقیت در تمام سطوح زندگی فرد باشد و ابعاد هوش هیجانی (EQ) می‌تواند پیامدهای زندگی فرد را پیش‌بینی کند.

بار- آن در الگویی که از هوش هیجانی معرفی می‌کند، صرفاً روابط درونی فرد با خود و دیگران را مورد توجه قرار نمی‌دهد بلکه عناصری چون سازش، تحمل فشار و خلق عمومی را نیز از عوامل تشکیل دهنده هوش هیجانی می‌شمارد. فرشمن و روبینو نشان داده‌اند که مهارت‌های هوش هیجانی، برای حفظ شبکه‌های اجتماعی، موثر است. اسکات و همکاران نیز در مطالعه‌ای گسترده نتیجه گرفتند که افراد، با هوش هیجانی بالا، در موقعیت‌های اجتماعی، احساس همدلی، خودکنترلی، مهارت‌های اجتماعی، پاسخ‌های همکاری، روابط محبت‌آمیز و رضایت زناشویی بالاتری داشتند. مطالعات و نظریات مختلف چنین نشان می‌دهد که هوش هیجانی (EQ) آموختنی است.

پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ دارای ۵ زیرمقیاس است: خودانگیزی (۷) سوال، خودآگاهی (۸ سوال)، خودکنترلی (۷ سوال)، هوشیاری اجتماعی یا همدلی (۶ سوال). مهارت‌های اجتماعی (۵ سوال) و در کل دارای ۳۳ سوال می‌باشد.

دانلود پکیج پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ شامل :

سوالات پرسشنامه (به همراه راهنمای نمره گذاری )
نمونه پژوهش علمی به کارگیری از پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ
کتاب پنجاه فعالیت برای رشد هوش هیجانی (زبان اصلی)
کتاب هدایت هوش هیجانی در کلاس درس (زبان اصلی)

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه ی دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گردد.

 

کتاب پنجاه فعالیت برای رشد هوش هیجانی
۵۰ Activities for Developing Emotional Intelligence

کتاب 50 فعالیت برای رشد هوش هیجانی
کتاب هدایت هوش هیجانی در کلاس درس
Coaching emotional intelligence in the classroom

پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ و کتاب هوش هیجانی در کلاس درس

مطالب مرتبط با پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ

با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *