پیشگیری و درمان اعتیاد ویژه متخصصین و کارشناسان

پیشگیری و درمان اعتیاد

 

  • آشنایی با علایم اعتیاد
  • راه کارهای پیشگیری
  • علل اعتیاد
  • عوارض اعتیاد
  • آشنایی با کلیات درمان
  • آشنایی با انواع مواد و اثرات آنها

مدت دوره : ۸ساعت
فرمت : mp4
حجم : ۳GB

دانلود فایل ویدئویی دوره آموزشی پیشگیری و درمان اعتیاد 

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گرد

 

نمونه تصاویر این دوره

پیشگیری و درمان اعتیاد پیشگیری و درمان اعتیاد پیشگیری و درمان اعتیاد

مطالب مرتبط با پیشگیری و درمان اعتیاد

کارگاه آموزشی درمان اعتیاد

کارگاه آموزشی ماتریکس (درمان چندوجهی اعتیاد)

پرسشنامه آمادگی افراد برای ابتلا به اعتیاد

 

امروزه اهمیت پیشگیری از اعتیاد و تقدم آن بر درمان اعتیاد بر هیچ فردی پوشیده نیست و این باور کلی وجود دارد که اصولاً پیشگیری مهم‌تر، ارزان‌تر، راحت‌تر و سریع‌تر از درمان است. بنابراین، در کنار اقدامات درمانی، فعالیت‌های مربوط به پیشگیری نباید مورد غفلت قرار گیرد. ارزشیابی روش‌های درمانی نیز نشان داده که این روش‌ها در همه موارد مؤثر نبوده است.

بسیاری از مصرف‌کنندگان، درمان را ناتمام می‌گذارند و یا بعضی از آن‌ها به مدت کوتاهی بعد از پایان درمان، مجدداً به اعتیاد روی می‌آورند. عده‌ای هم حتی پس از اتمام درمان، آمادگی روبه‌رو شدن با جامعه و مسائل آن را ندارند. با توجه به این دلایل، اهمیت پیشگیری به ویژه در گروه‌های سنی پایین‌تر روشن می‌شود و افراد و سازمان‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند خط مشی‌ها و سیاست‌های پیگیرانه متعددی را اتخاذ کرده‌اند. ضمن اینکه این نکته را باید در نظر گرفت که گاهی پیشگیری و درمان، همزمان انجام می‌شود و درمان به واقع خود یک عمل پیشگیرانه یا بهداشتی است که به منظور پیشگیری از پیشرفت اعتیاد و بروز عوارض ناشی از آن انجام می‌شود.

اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد مستلزم مراحل خاصی است که بی‌توجهی به آن، چه بسا مشکل اعتیاد را پیچیده‌تر کند. به منظور پیشگیری از هر مشکلی لازم است ابتدا عوامل ایجاد کننده آن شناخته شود. همان‌طور که می‌دانیم اعتیاد طی مراحل مختلفی شکل می‌گیرد که از میل گرایش به مصرف شروع می‌شود. سپس به تدریج به مصرف آزمایشی، مصرف گاه‌گاهی، سوء مصرف و در نهایت به وابستگی منجر می‌شود.

مبارزه با اعتیاد مستلزم مبارزه با عرضه، درمان وابستگان به مواد و فعالیت‌های پیشگیری در جهت کاهش تقاضا می‌باشد. گرچه مبارزه با عرضه مواد بسیار ضروری است و بدون آن مشکل اعتیاد بسیار بدتر از امروز می‌شود، اما این تلاش، مشکل سوء مصرف و اعتیاد را از بین نبرده است. بنابراین، در کنار مبارزه با عرضه و ارائه خدمات درمان اعتیاد ، رویکردهای پیشگیری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

از سال ۱۹۸۰ میزان شیوع اعتیاد در کشورهایی که فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد را از طریق کاهش تقاضا با جدیت پیگیری کرده‌اند، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است. به عنوان مثال، تعداد مصرف کنندگان مواد مخدر در آمریکا در سال ۱۹۹۰، نسبت به سال ۱۹۸۵ به نصف کاهش یافته است، که این تغییر مدیون فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد بوده است.

توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *