پرسشنامه علایم مرضی کودکان (CSI-4)

پرسشنامه علایم مرضی کودکان توسط اسپیرافکین و گادو در سال ۱۹۹۴ و براساس DSM- IV به منظور تشخیص و غربال اختلال های رفتاری و هیجانی کودکان ۵ تا ۱۲ ساله طراحی شده است. این پرسشنامه یکی از جامع ترین و پرکاربرد ترین مقیاس های درجه بندی رفتار نا بهنجار است که دارای دو فرم والد ( ۹۷ سوالی) و معلم ( ۷۷ سوالی) می باشد.

این پرسشنامه جهت غربال سیزده اختلال رفتاری و هیجانی شامل : کاستی توجه – بیش فعالی، لجبازی – نافرمانی، سلوک، اضطراب فراگیر، هراس اجتماعی، اضطراب جدایی، وسواس فکری – عملی، هراس مشخص، افسردگی اساسی، افسرده خویی، اسکیزوفرنی، اختلال رشدی فراگیر، آسپرگر، تیک های صوتی و حرکتی، استرس پس از سانحه، دفع ( بی اختیاری ادرار و مدفوع) مورد استفاده متخصصان بالینی و محققان حیطه علوم شناختی می باشد.

این پرسشنامه به متخصصان بالینی این امکان را می دهد که با سنجشی موثر و با برخورداری از دو منبع اطلاعاتی والد و معلم به کسب اطلاعات گسترده و مفیدی در زمینه نوع و شدت نشانه های مرضی رفتاری – خلقی و شناختی، کودکان و نوجوانان دارای مسایل رفتاری و هیجانی دست نایل آیند.

فهرست والدین مقیاس علایم مرضی کودکان

این فهرست دارای ۱۱۲ عبارت است که ۴۱ عبارت آن (گروه عبارت A,B,C) مربوط به ارزیابی اختلالات رفتاری مخرب و کمبود توجه می‌باشد. در پژوهش حاضر تنها از عبارات گروه A که مربوط به اختلال نقص توجه – بیش فعالی می‌باشد استفاده شده است. هر یک از عبارات این فهرست در یک مقیاس ۴ درجه‌ای که از هیچ‌گاه تا بیشتر اوقات می‌باشد مشخص می‌گردد.

فهرست معلمان پرسشنامه علایم مرضی کودکان

این فهرست دارای ۷۹ عبارت است که ۳۵ عبارت آن (گروه عبارت A,B,C) مربوط به ارزیابی اختلالات رفتاری مخرب و کمبود توجه می‌باشد. در پژوهش حاضر تنها از عبارات گروه A که مربوط به اختلال نقص توجه – بیش فعالی می‌باشد استفاده شده است. تعداد عبارات در گروه A هم در فهرست والدین و هم در فهرست معلم ۱۸ گویه می‌باشد که شبیه به هم هستند

دانلود پرسشنامه علایم مرضی کودکان

توجه:

کاربر گرامی ، بلافاصله پس از خرید آزمون ، دکمه دریافت فایل نمایان شده و نیز لینک دانلود به ایمیلتان ارسال می گرد

پرسشنامه علایم مرضی کودکان
با ما در روان راهنما همراه باشید


صفحه اصلی دانلود پرسشنامه استاندارد ، آزمونهای روانی ، تست و مقیاس


توجه : لینک دانلود فایلها بلافاصله پس از خرید ظاهر میشود و به ایمیل شما هم ارسال میشود(پوشه هرزنامه یا spam را چک کنید). در صورتی که پس از خرید با مشکل دانلود در مرورگر گوگل کروم مواجه شدید از این راهنما استفاده کنید. ترجیحا از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید (پسورد فایلها: ۱۳۵۷ و یا www.ravanrahnama.ir) ravanrahnama این مجموعه را ببینید bookh

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *