دانلود کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات – ویراست پنجم

دانلود کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات – ویراست پنجم

Handbook of Psychological Assessment-5TH Edition

Groth-Marnat, Gary

 

The Fifth Edition provides thorough coverage of the most commonly used assessment instruments including the Wechsler Adult Intelligence Scale-Fourth Edition (WAIS-IV), Wechsler Intelligence Scale for Children-Fourth Edition (WISC-IV), Wechsler Memory Scale-Fourth Edition (WMS-IV), Minnesota Multiphasic Personality Inventory-2 (MMPI-2), California Psychology Inventory (CPI), Rorschach, Millon Clinical Multiaxial Inventory-III (MCMI-III), Thematic Apperception Test, Repeatable Battery for the Assessment of Neuropsychological Status (RBANS), brief assessment instruments, clinical interviewing, and behavioral assessment.

In addition, this Fifth Edition includes

Updates on the new WAIS-IV, WISC-IV, and WMS-IV

An increased emphasis on diversity

A focus on screening for neuropsychological impairment, including coverage of the Repeatable

Battery for the Assessment of Neuropsychological Status (RBANS)

Coverage of the Minnesota Multiphasic Personality Inventory-2-Restructured Form

New information on client feedback and consultation

An updated chapter on psychological report writing, including new examples of psychological reports

دانلود کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات

دانلود کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات

 

 

 

فرمت این کتاب epub  است که برای باز کردن آن باید یکی از نرم افزارهای زیر را دانلود نمایید

نرم افزار شماره یک

نرم افزار شماره دو

مطالب مرتبط با دانلود کتاب راهنمای سنجش روانی مارنات

آزمون وسیله ای است عینی و استاندارد شده که برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار یا خصایص آدمی به کار می رود. در این تعریف ، مراد از عینی آن است که روش اجرا ، نمره دادن و تعبیر و تفسیر نتایج آزمون براساس قواعدی معین و مشخص صورت می گیرد و قضاوت و نظر شخصی در آنها بی تاثیر است. برای هر آزمون دستورالعمل خاصی در مورد نحوه اجرا ، طول مدت آزمایش، دستورهای شفاهی و نحوه ارائه مثالها و روش تفسیر نمره ها تهیه می شود.
اصطلاح استاندارد شده بدین معناست که آزمون قبلا در مورد گروه نمونه ای از افراد مورد نظر در بوته آزمایش گذاشته شده و نتایج پژوهشهای مربوط به آن از راه روشهای آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و روایی و اعتبار آن تعیین شده است . به علاوه دارای جداول نرم یا هنجارهایی است که نمره های خام آزمون بر مبنای آن تعبیر و تفسیر می شوند. مقصود از نمونه ای از رفتار یا خصایص آن است که در هر آزمون نمونه های کوچکی از رفتار یا خصایص فرد که به دقت انتخاب شده است مورد مشاهده و اندازه گیری قرار گیرد. همچنانکه یک متخصص شیمی برای تعیین مواد محلول در آب قطره ای از آن را مورد آزمایش قرار می دهد، روانشناس نیز مثلا برای اندازه گیری استعداد ریاضی یک فرد میتواند نمونه هایی از توانایی وی را در حل مسایل ، محاسبات کمی و یا استدلال ریاضی مورد مطالعه قرار دهد.

تعریف آزمون روانی

باتوجه به تعداد و تنوع آزمون های روانی ابداع شده از آغاز قرن بیستم تاکنون ارائه تعریفی که بتواند به طور جامع و مانع همه آنها را اعم از آزمونهای استعداد ، شخصیت، یادگیری و… در برگیرد کاری دشوار مینماید . تعاریف ارائه شده در کتابچه های راهنمای آزمون ها یا متون کلاسیک روان سنجی اغلب وجهی از سنجش روانی را ملاک نظر قرار داده اند و یا اینکه با رویکرد یک آزمون ویژه ، به تعریف آزمون به طور کلی پرداخته اند .
به طور مثال برخی در تعریف آزمون به سنجش استعداد ها و برخی دیگر به ارزشیابی صفات شخصیت توجه کرده اند . از بین تعاریف موجود آنهایی که سنجش رفتار را اساس تعریف خود قرار داده اند ، قانع کننده تر و تعمیم یافته تر جلوه می نمایند . اناستاز ی در آمریکا و پیشو در اروپا از زمره این افرادند . آناستازی در کتاب (( روان آزمایی )) می نویسد . (( آزمون روانی وسیله ای است عینی و هنجار شده ( که ) برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار به کار برده می شود )). پیشو نیز تعریفی کم و بیش مشابه دارد . او در کتاب (( آزمون های روانی )) می نویسد . آزمون عبارت است از (( یک موقعیت آزمایشی هنجار شده که به عنوان محرک برای دریافت یک رفتار مشخص مورد استفاده قرار می گیرد .))

 

شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *